onsdag 8 augusti 2018

Sammandrabbning.....



Under natten hade svullnaden lagts sej, både i halsen och benet vilket var ett väldigt skönt konstaterande. Jag avvaktade dock med löpning och istället blev det en promenad på berget. Det var skönt men det kändes att även denna dag skulle bli het.

Hem och jag fick ta en sväng med röjsågen och slå lite gräs och nässlor. Betet tryter till hästarna och nu gör vi lite mer än vanligt för att slippa börja använda vinter fodret för tidigt. Det är galet tort och det är galet svårt att få foder. Vi är lyckligt lottade och ha vårt bärgat men det är inte lika muntert för alla. Snacka om O-år.

Bilen skulle besiktigas och myset och jag drog dit. Grabbarna var på bra humör och vi skojade oss igenom hela besiktningen. Bilen fick med beröm godkänt och glad var jag. Vi körde vidare till bibblan. Jag lånade tre böcker och myset fyra. Vi är inne i ett stim nu, ett bra stim.
När vi lämnade bibblan såg jag en man på en parkbänk på torget. Jag kände att honom vill jag samtala med. Samtalet varade över en timmes tid. En fin stund med en man som var betydligt äldre än mej. Men vi förstod varandra. Jag älskar dessa möten, dessa stunder. Mollie satt bredvid och tyckte kanske inte att det var lika utvecklande som jag.

Hem och en sen lunch sen vidare i livet. Jag är tvungen att bärga mer än vinterfoder. Även veden ska bärgas. Jag körde in Ek vilket är utormodentligt bra att elda med under dom kalla vintermånaderna. Det är så förbaskat tungt bara så jag var helt slut i armarna och svetten öste av mej innan jag var klar med övningen.

En ny sjö skulle provbadas. Jag trodde att det fanns ett hopptorn vid sjön och det hade det funnit fick jag reda på. Men det var tio år sedan tornet togs bort. Snacka om att det är en viss fördröjning i mitt liv ;)
Myset var glad i alla fall och hoppade från bryggan i ett par timmar i stället. Själv satt jag parkerad i en brassestol och smuttade på kaffe och läste i en av mina nylånade böcker. En skön stund.

Kvällen drabbade vi åter samman i en minigolfmatch. Det blev en jämn och bra match.
Hem och läxläsningen av sommarens läsläxa tog fart. Vi dundrade på med två kapitel. Bra där.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar