lördag 4 augusti 2018

Kvinnor, kvinnor, kvinnor.



Det finns just nu väldigt många kvinnor i mitt liv. Och det är inget att klaga på, tvärtom det är helt underbart lyxigt.
En del kvinnor har funnits i mitt liv sen barnsben, en del har varit små samtidigt som mej. Vi har växt upp och behållit relationen till det vi är idag, just kvinnor.
Andra kvinnor har kommit in i mitt liv när jag behövt deras närhet som mest. Jag konstaterar krasst att efter varje hårt slag, varje krasch jag haft har det kommit in en ny kvinna i mitt liv som jag behövt på något sätt. Dessa kvinnor har stannat kvar i mitt liv och blivit mina närmaste. Jag har funderat på anledningen till det. Och det är svårt att reda ut men jag har en hypotes och det är kort och gott att när jag är svag så öppnar jag upp för andra synsätt än när jag är stark, att jag helt enkelt är mottagligare för nya möten, på ett djupare plan.

Deras olikheter gör att jag känner en enorm tacksamhet över att ha dessa välformade, vackra väsen i mitt liv. Det delas intellekt, känslor och närhet, spirituella tankar, fysiska aktiviteter, ja Egentligen finns alla bitar som behövs för att jag ska vara total. Och det i riktigt vänner.

Men så är det inte, det finns en skillnad mellan mina kvinnorna och hon fröken rätt. Och det är Passion, hetta och glöd. Jag kan inte leva utan den. En klok dam sa till mej att när jag inte har den biten så är mitt liv som osaltad mat. Jag har allt men jag saknar liksom kryddan. Det där lilla extra som kan få mej att nå till den sista nivån i tillfredställelsen. Där jag är totalt total. Jag förstår så väl vad hon menar och när det är rätt så vet jag det. Just nu väntar jag på att löven ska färgas i höstens alla färger. Det är nämligen då....

Att vara i kärlek, jag har förstått innebörden av orden. DU är i Kärlek Leonora och nu ser jag det överallt. jag såg till och med kärlek på ett staket häromdagen. Ja jag är i kärlek och kärlek finns överallt.

<3

Jockarp.

1 kommentar:

  1. Efter blogginlägg som denna känner jag att jag vill vara chilin i ditt liv.

    SvaraRadera