fredag 3 augusti 2018

Kusken....

Så mycket glädje <3


Mollie älskar karuseller, jag är måttligt road, men när chansen gers så får hon möjligheten. Det utlovades något muligare väder och då kändes det ok. Hett var det men ändå inte helt olidligt att gå runt på Gröna Lund. Vi hade det verkligen supermysigt en sån där perfekt mamma dotter dag. Vi åt glass, skrattade och var nära. Mollie åkte karuseller, jag lät bli. Helt okej för oss båda.

Det kom fram en böna till mej när jag stod och hängde och väntade på att myset skulle åka färdigt. Hon frågade om det var jag och om hon fick ta en bild. Självklart blev mitt svar. Hon sa att hon gillade mej och att hon önskade mej lycka till med kärleken ;) Tack för det sa jag och småflinade lite. Ett trevligt möte vid en karusell på Gröna lund.
Vi avslutade med en fiskning i fiskedammen sen gick vi mot Östermalms IP.

En liten kusk...


Pride parken. Härlig chill stämning. Mollie åkte lite häst och vagn. Jag älskar att hon få uppleva saker som ses som onormala men att hon ser det som fullständigt ok, vilket det också är. För henne var det inget märkligt alls. Det var lugnt med folk vilket var extra skönt efter alla människor på Grönan, det varade dock inte så länge. Det var schlagerkväll vilket alltid resulterar fullt med folk. Även Vårt sällskap kom och det var ett glatt återseende, barnen var på bra humör och då även mammorna. Vi gick runt i tälten och pratade men människor. Poliserna var extra trevliga att samtala med och barnen tyckte också det var spännande.
Även inne parken kom det fram människor till mej för att prata och ta bilder. En kvinna berättade att hon följt mej och att jag stärkt henne när hon inte mått bra. Jag blev rörd av orden. Helt otroligt att jag kan ge så mycket till främmande människor, människor jag inte har en aning om att jag påverkar. Det är stort.
Jag frågade kvinnan om hon mådde bättre nu och svaret var glädjande ja.

En annan kvinna som betytt mycket i min egen bearbetning gav sej till känna under kvällen. Detta en kvinna jag pratat med men aldrig träffat. Att få krama henne och berätta hur viktig hon faktiskt var för mej kändes helt maxat. Jag var väldigt tacksam över vårt möte.

Helt klart en toppendag i vår kära huvudstad som levererade stort.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar