fredag 10 augusti 2018

Grönt, gult......

Tummarna upp :)


Vilka dagar. Jag suger verkligen i mej av livet just nu. Att jag och Mollie kom på kant lite häromdagen är inget vi grotta ner oss i. Ibland behövs det rensas ut både här och där. Det var en sak vi sysslade med en kväll. Att sanera hennes skrivbord och hela hennes rum. Jag ångrar bittert att jag inte tog en före och en efter bild. Skillnaden var gigantisk. Hon plockade ner en massa bilder som hängt på väggarna och hon fräschade upp både här och där. Vi dammsög och torkade golvet, blommorna vattnades. Vi bäddade rent i sängen sen la vi oss nöjt och tittade på rummet.
- Vad fint det blev mamma.
- Ja verkligen så luftigt, ordningsamt och fint.
Och så mysigt att göra det tillsammans.

Vi har badat, ja, eller myset har badat jag har varit på land och pratat med en massa härliga människor. Vilka möten som sker sådär vid en brygga vid ett väldigt hav. Jag älskar det.
Det har levererats höga temperaturer i vattnet. 28 grader, låter inte det märkligt så säg. Känns som om medelhavsklimatet är här för att stanna.

Jag har sprungit och värmen har varit en utmaning i sej, galet varmt. Bilen lämnades på service så jag fick springa hem, 25 grader varmt och en mils längd, det kostade på lite svett det. Hua. Men visst jag sprang inte raka vägen hem så jag får ju skylla mej lite själv ;)

Vi har rullat lite fyrhjuling, bägge fröknarna Vilhelmsson gillar att känna vinden mot ansiktet och vi flinar gott när det blåser till lite extra i luggen när vi gasar på. Ja vi har en fantastisk sommar. Jag får nypa mej i armen ibland och en sån känsla infann sej när jag stod mitt ute på en stubbåker på Vesan, när jag såg potatisåkrar och tröskade fält i en härlig blandning. Grönt, gult vart jag än såg. Vackert.

Mycket att vara tacksam för.....

Jockarp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar