måndag 3 september 2018

Cyklaren.....



Ännu en tidig morgon för ett tolvtimmarspass i vedsvängen. Lagom kul att vakna redan klockan tre på natten och ligga i nåt halvvaket tillstånd. Lite sms konversation under Arla morgon sen bar det av.
Jobbet gick bra och vi hade öppna härliga och lättsamma samtal under hela passet.
Jag pratade med Mollie i telefon under dagen och vi hade bestämt att vi skulle ta en tur med hennes cykel när jag kom hem. Hon är helt insnöad på att cykla just nu, vilket klart är bra.

När jag kom hem lagom seg i mössan så åkte mina löparkläder på bums. Jag luffsade upp till undantaget och där stod myset redo att ge sej iväg på cykeln, jag lurade av min far en femtiolapp, den tänkte jag använda till en glass till myset.

Vi drog iväg, hon cyklandes och jag springandes. Vi hade våra gula fina västar på oss, säkerheten framför allt. Vägen är galet smal och de saknas cykelbana. Trafiken är i tung och ofta är det höga hastigheter. Jag vaktar min dotters rygg hela tiden trots att hon gång på gång visar att hon är väldigt mogen. Hon kör in till kanten och stannar om hon kommer i obalans, bra där.

Vi drog in till stan och till lekplatsen, myset åt glass och vi lekte en stund.
Det kändes sådär för mej att komma igång igen efter pausen men jag fick bita ihop.
Vi kom inte så långt förrän vi träffade lite kändisar, där stannade vi givetvis till. En kram och sen blurrade vi en stund.

Färden hem gick smärtfritt, jag fick hjälpa till att knuffa på lite i dom värsta uppförsbackarna men annars fixade lilla fröken 8 km helt själv.
Grymt och jag smakar på friheten och samtidigt glädjen över att hon ville hänga med på en kvällstur.

Vi läste skolläxan och sen somnades det bums. Ett aktivt liv tar på krafterna minsann ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar