söndag 23 september 2018

Ebb och flod.....



Sovmorgon är verkligen inte min paradgren och jag hade verkligen behövt det, nattjänstgöring var på antågande. Men nepp, jag vaknade i arla morgon, men jag gick inte upp förrän åtta och då hade vi redan läst veckans läsläxan.
Mollie startade upp dagen med taco, jag lät bli.
Istället tog jag på mej ett par Asics på fötterna och drog iväg. Jag tog en liten runda men tempot var uppskruvat. Temperaturen var blygsam och vinden hård. Go känsla i medvind men goare i motvind, när det tog emot sådär härligt, men samtidigt var det lätt att andas.

Fortsättningen av förmiddagen blev lugn, vi gled mest runt i palatset, jag lyssnade på musik och Mollie målade.
Lite less på det sega tempot så föreslog jag en sväng till stranden, Myset krävde en viss övertalning men när vi väl kom iväg var hon på bettet.

Standen ja, det blåste en del och det gick lite vågor men det var ljummet. Mollie läser just nu en bok om hav och där har vi lärt oss om Ebb och Flod. Hon tjöt rakt ut när vi kom till stranden när hon såg att det var Ebb. Jag log åt henne när hon förklarade skillnaden för mej.

Det där med fotografering är något som Mollie uppskattar väldigt mycket just nu. Jag funderar på att investera i en kamera till henne, vi är inte där än och så länge så får hon låna min telefon. Hon tog bilder på stenar, träd och blommor. Hon bytte filter och justerade färgerna, hon skrev texter och hon var väldigt nöjd. Det slog mej på vägen hem hur mycket lärande en timme vid stranden innehöll. Helt otroligt faktiskt.
En fin dag som avslutades för mej ett dygn senare efter en natt i vedsvängen.

Nu väntar huvudstaden mej.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar