lördag 22 september 2018

Stärkande....



Återhämtningsdag delux. Jag vet att jag är snabb på att hämta hem, att balansera mitt aktiva liv. Jag kickar på att ha hela luften full av bollar. Men jag behöver även lugnet.

Mollie fick lift av mej in till skolan, innan hon stängde dörren sa vi leende att vi älskade varandra. Så viktigt.
Jag körde vidare för ett snabbt stopp på ICA och frallinköp. Jag tog mej därefter till tågstationen och där stod jag och tittade på folk en stund innan mitt sällskap från Stockholm kom med tåget. En bamsekram av saknad på perrongen sen körde vi mot byn.

Frukosten slank ner och jag föreslog en promenad på berget och mitt sällskap tackade ja bums. En härlig promenad till bedårande utsikt, vi fick stanna till då och då och bara njuta av allt vackert. Vi samtalade om livet, ett bra ämne det där ;)
Vi plockade lite äpple i trädgården när vi åter var hemma på borggården, galet goda. Vi avnjöt frukten till ännu en vacker utsikt. Lyx.

Jag lämnade av min frukostdejt vid tåget igen och for hem. 20 grader varmt och inget kunde få mej att inte inta berget i löparskor. Hela kroppen var på. Att svetten öste av mej var inget jag brydde mej om, jag log och njöt av min rörelse och mitt berg.

Mollie kom hem med taxin efter avslutad skoldag och hon var också sugen på berget. Så för tredje gången för dagen rörde sej mina 39:or sej över dom grusade vägarna och dom lövtäckta stigarna på berget.

Vi möttes av en rejäl åskskur, uppfriskande ja.
Hem och tända ljus i huset, maten börjades fixas och vårt kvällsällskap kom. Ännu en härlig varm kram i dörröppningen. Mitt liv är väldigt rikt, det är en sak som är säker. Tack för det.
Maten åts och godisskålen åkte fram. Mollies hår kammades och hon kollade på en film.
Hon lämnade tv:n och gick in på sitt rum.
Utslagna i soffan låg vi kvar och drog kort och hade intensiva samtal om livet, ödet och det förutbestämda. Så härligt att ligga mjukt, stilla och se stearinljusen fladdra. Så tryggt, så självklart på nåt sätt.

En dag som åker ner i braigalådan bums.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar