lördag 8 september 2018

Mästerfotografen :)



Ett löppass efter en icke tillgodosedd sömn. Turen gjorde mej mer levande, jag vaknade till och jag såg kontrasterna klarare. Ögonen öppnades och kunde åter möta dagen seende.

Mollie kom hem och vi tog en liten snabb cykeltur, hon hade en ruggig fart på sin lilla cykel i medvinden. Vi pratade och hon sa:
- Mamma detta är framtid men var vill du bli begravd när du dör.
Jag flinade lite och sa, ja det hoppas jag verkligen, att det är framtiden, långt fram. Vi pratade lite om det och jag förklarade om jag inte kunde begravas i Jockarp så finns det redan en plats på kyrkogården som tillhör gården. Denna plats lovade jag att jag skulle visa inom en snar framtid. Intressanta, mogna och viktiga samtal som kan uppkomma under en cykeltur.

Hem en snabbis, ombyte av kläder skedde. Mot Karlshamn i bilen och in på en lekplats. vi behövde busa av oss lite innan vi skulle gå på restaurang. Mollie såg en vägg och hon såg nån form av bild i att huvud och hon ville fota mej. Ok vi kör sa jag. Jag undrar just om det där konstnärliga och placerandet av motiven kommer att fortsättas och utvecklas i unga fröken Vilhelmsson. Men jag tänker, så länge hon ser det som kul så får hon testa och jag ställer mer än gärna upp som modell ;)

Middag ja. Ja eftersom mitt liv korsars av människor, människor som ibland blir extremt viktiga för mej så är det av ytterst vikt för mej att bibehålla relationerna och vårda dessa.
Så dagens middagssällskap bestod av några väldigt viktiga personer i mitt liv.
Middagen varade i över tre timmar och notan stod på mej, vilket kändes väldigt fint. Det var intressanta samtal som avlöste varandra, det var skratt och kramar. En fin kväll. En kväll helt i min smak.

För mej väntade ännu en natt i vedsvängen och myset fick lift hem och inhystes på undantaget.
Natten gick fint och jag hade intressanta och viktiga samtal över telefonen under morgontimmarna.
Jag konstaterade under soluppgången på vägen hem att livet har så mycket att ge och att jag helt klart får ta del av det.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar