söndag 2 september 2018

Rullande....

God morgon typ......


Ännu en tidig morgon. Ett tolvtimmars pass i vedsvängen väntade mej. Jag lämnade palatset lite efter fem, pigg var jag men jag såg allt annat än pigg ut. Konstigt det där.
Vi började med att bälja i oss en massa kaffe, samtala och skratta. Vi fortsatte med smörgårdstårta och mer skratt. Elva kaffet intogs med kladdkaka och glass. Mer skratt.
Middagen avnjöts klockan två. Mm det var verkligen mycket intag av mat mellan jobben.

Vi lossade några tåg och jag var bara tvungen att samtala med lokföraren. Intressanta möten. Det visade sej att han kom från grannbyn och nu bodde han i city. Lite värld. Vi pratade högt och lågt och jag frågade honom om han hade nån relation, nån tjej eller om han var bög. Tyvärr inget av det fick jag till svar med ett stort leende. Verkligen ett utbyte i de sociala. Jag älskar det. Jag älskar verkligen öppenheten han bjöd på. En fin dialog bland pinnar och flis.

Hem kom jag och mötte mitt mys. Hon och mormor hade varit i Kristianstad. Det hade tydligen även Jimmy Åkesson varit och det hade Mollie en lång utläggning om. Hon beskrev honom som killen som kom från stan och som vill bli stadsminister. Jag log åt min lilla tjej och smekte henne över ryggen i en varm kram. När jag hörde henne prata om allt som hänt i hennes liv kunde jag inte låta bli att flina lite. Så Underljuvligt att lyssna på henne när hon sänder likt en radiokanal.

Hon hade investerat i ett nytt klockarmband en ny cykelhjälm och en ny fin faktabok om djur. Hon hade alltså varit i bokhandeln, hon älskar bokaffärer.
Självklart skulle cykelhjälmen testas. Jag tog på mej min och hon tog på sej sin sen drog vi i väg. För första gången cyklade vi tillsammans på landsvägen, Helt idiotiskt att det inte finns en cykelväg, men mitt hopp är att det snart finns det ;)
Folk körde som dårar och jag höll mej utanför myset hela tiden och saktade ner trafiken. Vi cyklade till grannbyn och lekte på lekplatsen en stund. Sen bar det av hemåt igen. Vi var ute i två timmar och Mollie beskrev hur livet på en cykel var.
- Jag ser allt mycket vackrare och jag känner allting. Solen har aldrig varit finare när den är på väg ner. Så är det inte när jag åker bil mamma.
Jag log åt henne och jag njöt över att hon beskrev sina känslor så fint.

Jag konstaterade också att hon växt ifrån ännu en cykel. Det väntar en ny till hennes födelsedag kan tänkas.

Hem och lite lördagsgodis sen blev det en stunds läsning sen nattning.
Det var en vacker kväll i det Månsagårdskapalatset.

På rull <3

Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar