torsdag 15 december 2011

Lucia igen...



Jag har nu lyckats med att få mina livs första påminnelse på posten. Ja nu räckte de inte med en utan här drämmer vi till med två samtidigt, jag fattar de inte, jag som alltid har sån ordning på de ekonomiska.
Ja antingen har de blivit ett missförstånd eller har lilla amningshjärnan varit i farten.
Måste säga att det retar mej ganska mycket, de är faktiskt en sak som kan få mej helt ut ballad, det är det här med skulder.
Det värsta jag vet är att ha skulder, att man inte göra rätt för sej när man ska, så ja jag har faktiskt lite ångest att dessa två företag nu får vänta på att få mina slantar.
Jag blir minst lika beretad på människor som av någon anledning står till skuld till mej och ger fan i att göra rätt för sej.
En fråga man kanske ska ställa dessa sketna människor är, att om dom går till affären och ska köpa en liter mjölk om dom då inte har pengar med sej, kan dom då säga till kassörska - jag har inga pengar förren om en vecka men då kommer jag och betalar, skulle de funka tro?
Nepp mjölken skulle förmodligen få ställas tillbaka på hyllan igen och personen i fråga hade vackert fått gått hem och tömma lilla spargrisen. Hmm ja varför är det då annorlunda med mej.
Ser jag ut som en bank kanske?

Vi har fått julemys här hemma i palatset, julgranen är nu på plats och klädd, det är på tok för tidigt kan jag tycka men eftersom det är dags för en ny resa efter jul så för att vi ska kunna njuta av de vackra barrträdet innan de ska slängas ut till hästarna så fick den sättas in nu.
Det var ett väldigt bestyr att få den på plats och far min undrade varför jag alltid måste överdriva,hihi i hans tycke skulle denna gran jag valt ut platsa att pryda stortorget här inne i stan.
Det är möjligt men så jobbar jag och jag är i år mer än nöjd över vårt träd.
Bocken saknas dock, jag har inte en susning om var den tagit vägen, men vi får försöka överleva utan den i år.

Banan taxi :)

Och sen var det dags för det andra luciatåget för i år, lilla kusinen skulle vara lucia, hon var så söt så och hon sjöng så högt och tydligt, dom är verkligen duktiga småttingarna.
Jag kan ju inte låta bli att tänka på att snart är det mitt lilla mys som står där längst fram i ledet med ljus i håret och sjunger sånger. Tiden går fort.
Efter tåget var det fika med lussebulle och pepparkakor, jag bara älskar människor som gör lussebullarna utan russin i degen, för mej är det som ett slag under bältet att ha russin i degen så att man inte på ett enkelt sätt ska kunna pilla bort dom små otäcka torkade druvorna.



Hm att komma på vi halv tio tiden på kvällen att idag var just den dagen man kommit överens med sej själv om att man skulle byta sängkläderna är ju inte jätte kul.
Det är en av de absolut värsta saker jag vet att göra, allt annat i hemmet gör jag med glädje men att stoppa täcket i påslakanet kan omöjligt göra någon människa glad, heller inte mej.
Kan bara säga att det var en av fördelarna att ha en sambo. Även om man delade på sysslorna så behövde man ju bara göra de varannan gång, ja vi gjorde det oftast ihop, de underlättade en hel del, de underlättar även en hel del att ha ett mys som flyger runt som en vittvilding i sängen, men nej roligt de blir de nog aldrig.
Arbetet utfördes och ja visst sov vi gott alltid, mys.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar