fredag 16 december 2011

Solstrålen nummer ett...

Nybadad och busig :)
Gårdagen var helt orörd och den 15 decembers blad var blankt i almanackan.
Men dagen fylldes och det blev nästan lite stressigt framåt kvällen. Visst är det väl märkligt
Vi tog en sväng in och veckohandlade, de var mycket folk ute och jag har börjat uppskatta de, innan körde jag gärna till affären klockan åtta när det bara var jag och ett par pensionärer som orkat att ta oss ut, men nu mera kan jag istället köra dit löningsdagen klockan halv fem när alla slutat jobbet bara för att se lite folk. Kontraster.

Hund och tvättmaskin är bra att ha :)


Ja sen intogs det en tallrik flygande jakob och nog tusan flög den alltid, det fick bli ett litet mys i badkaret och hon gjorde faktiskt de jag hört att många barn roar sej med i badet, ja just det hon bajsade och hon tyckte det var vansinnigt roligt när jag drog upp henne och virade in henne i en handduk och sen kastade mej efter det små bruna klumparna som simmade omkring där så retfullt.

Mohikan? Nej Molliekan



Hon sov två timmar mitt på dagen, jag tror nu att hon kommit över gränsen till att bara sova en gång per dag, det har varit lite gnälligt innan, ett gränsfall, har hon somnat tidigt på förmiddagen så har hon varit trött vid fyra fem och ja vad blir det av det, jo vaken fram till elva på kvällen.
Nu har jag lyckats aktivera henne till vid tolv snåret och sen har hon sovit en stund helst fram till två, ja och då har hon ju varit nere för räkning vid åtta nio på kvällen, herregud de känns ju nästan som om vi håller på att få rutiner, hmm jag vet inte vad jag tycker om det riktigt.

Mitt lilla mys ;)


Jag har haft en grym huvudvärk nu i några dagar och då känner man inte för att göra mer än att bara få i sej mat och hålla kroppen ren.
Jag får skylla mej själv för normala människor äter ett pulver sen slipper man känna känslan av att huvudet ska flyga i luften, men så jobbar inte jag.
jag äter inte värktabletter, kommer inte ens i håg när jag gjorde det sist, allt de på grund utav att jag tror att när man väl är så dålig så man inte kan klara mer smärta så klarar man lite till, men i de läget kan de ju vara bra att ta ett piller och då vore det väl trevligt om de ville göra lite nytta.
Vilket jag tror att den gör om man nu inte hållt på att äta de som lördagsgodis dag ut och dag in.
Ja men nu utan värk i knoppen så var vi sugna på livet igen, så här flödade kreativiteten.


Jag gjorde en ny sats kolor och ja dom blev så goda så dom smälte i munnen, där stod jag och njöt och funderade på varför ska man göra allt när det är brukligt att göra det?
Nej motströms ska vi gå och nu har ju lucia varit så då tyckte jag att det kunde vara perfekt att baka lussebullar.
Dom höll för all del på att bli min död, men jag överlevde trots att vi hade deg i hela köket, det rann över assistenten och jag såg framför mej att jag skulle stå och snurra, pilla i russin och pensla långt in på natten.
Men vi jobbade på så redan vid halv nio var vi klara, pust.
Nästa år ska jag prova att blanda degen i cementblandaren och jag räknar med att kunna få lite hjälp från den något yngre Vilhelmssonskan då.
Tillläggas bör väl, att dom blev hysteriskt goda, jag får nog säga att de var dom godast jag har ätit i år.
Och när jag stod där med deg upp till knäna så funderade jag över om jag inte skulle ta den fina kakboken jag har och börja på sidan ett och sen jobba mej vidare igenom den till sista sidan och göra allt gott som är där.
Vad tror vi om det, de hade väl varit kul och anledningen skulle då vara bara för att man kan liksom ;)

Baka baka stor kaka..


En sak jag funderade över och som jag även frågad alla människor jag kom i kontakt med i går det var hur mycket ett gram knark kostar.
Jag kan inte så mycket om just det men jag vill lära mej och det intresserar mej att jämföra, och ja så klart ska jag komma till det här med saffran. Ett gram kostar 34 spänn.
Min fundering är nu om det är dyrare med ett gram saffran än med ett gram knark av något slag.
Vilket som sen är mest prisvärt det får väl vara upp till var och en att bedöma.

Och var ska sleven vara om inte i......


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar