fredag 14 september 2012

Brädad av kungen?

 
Tjusiga skor för dagen :)


Ja jag vet inte om det var just det som skedde under gårdagen, att jag blev brädad av hans majestät och fru, men dejten ställdes in.
Sant men trist, så tyvärr ni som väntat er snaskiga detaljer ni får allt vänta lite till, sorry ;)

Istället blev det promenad på berget med hundarna, pannkakan slank ner till lunch och sen snörade jag på mej mina joggingskor.
Ingen barnvakt betydde att Mollie skulle i vagnen och sen fick vi ta en sväng på landsvägen.
Hej kommunen vad jag hade älskat er om ni hade kunnat tänka på vår säkerhet, även vi som bor utanför den hippa Ljungaviken, innestan eller Hällevik.
Tänk om även vi fått lite valuta för våra skattepengar.
Löftet vi fått är en cykelbana år 2018-2021 om vi inte blir bort prioriterade och det får vi nog se som en väldigt stor sannolikhet.
Nått nytt skrytbygga ska säkert byggas bara för att stå tomt och kosta skatteslant.


Gul eller gul?

Okej jag är bitter över det och avis på att dom som bor i innestan som har fina och säkra cykelbanor och då även få utökad busstrafik. Varsågoda får man väl säga.
Levande Landsbygd in my as....
Men visst vi kämpar på och vi låter höjdarna höra från oss emellanåt precis så där lagom mellan gångerna så dom inte glömmer oss, ja så jobbar vi. Skam den som ger sej.

Löpningen då, jo den gick ganska bra, byborna vinkar glatt, kanske att dom säger, tittar där kommer den tosingen ;)
Ja och då får dom väl göra de då, det är i allafall jag som springer i mål den 17 mars i batterypark till publikens jubel.
Och jag håller mej i god trim fram till dess.
När jag sprang där och lyssnade på trevlig musik och myset låg stabilt och sov i vagnen så tänkte jag på Karin.
En kvinna som mailat mej i frågan om mitt radioprogram, samtidigt som hon gjorde det så berättade hon lite om sej själv. Vilket jag såg som mycket trevligt.
Hon berättade att hon jobbade inom psykvården och då främst inom rättpsyk, fatta vilket superintressant yrke.
Tänk att göra sinnesundersökningar på människor och faktiskt vara bra på det, för det krävs ju om man ska sitta på den posten.
Detta fick mej att tänka på Breivik, dom allra flesta människor tycker nog att han inte är riktigt frisk. Han ansåg sej ha rätten att släcka 69 människors liv.
Och nej då kan man inte var frisk....
Men han ser dock sej själv som heltfrisk.
Tänk vad frustrerande och grymt det måste vara för honom att en rättspsykolog kommer där och säger att han är sjuk.
Jag tycker nästan synd om honom.
OBS NÄSTAN!

Jag var något hetare än myset efter joggingturen.


En utflykt till Ikea blev det minsann sådär lite spontant på eftermiddagen, vi behövde absolut ingenting, jo ett skohorn så det investerades det 10 spänn tror jag att det gick på.
Det vimlade av flator där vilket var mysigt, jag trodde nästan att det var flatans dag eller något flat erbjudande ;) ja det var väldigt märkligt att det var så många som hade samma tanke som jag att köra till Ikea.
Kvittot slutade på 320 kronor och det var ett par grejer till myset och ett par till hemmet. Men vid utgången slog vi på stort och köpte en mjukglass för fem spänn. Ja ni ser ju, ingen hejd på festligheterna.

Nej du får inte smaka....

Lite kusinhäng på kvällskvisten och det verkar minsann lovande att få till lite barnvaktning av myset under dagen, så att dojorna kan snöras på.
Nattningen skedde igår under protester, jobbigt att vi ska behöva bli ovänner om en sån trevlig sak som att gå och lägga sej tycker jag. Trotsåldern kanske.


Fin skorna på igen....
Nu dags att sätt fart på pannan, de är minsann lite småkyligt i palatset denna höst morgon.

Jockarp.

8 kommentarer:

  1. 320kr?!?! De var bra jobbat...
    Jag som trodde entréavgiften låg på 1000kr :) har aldrig lyckats handla för mindre när jag är där
    // Helena Thagesson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, nej det brukar sluta något dyrare, men igår var det utflykten som var målet, inte shoppingen ;)
      Hoppas det är fint med er och nykomligen :)

      Radera
  2. åh jag som var så nyfiken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att fröken Clara var nyfiken :) Kanske att du kan stå för lite skvaller ist, du tjenade ju på kungen igår, var det nåt drag? ;)

      Radera
  3. mja, han såg ut som kungen brukar göra. silvia såg snäll ut. jag dog skämsdöden. jag är så jävla pretentiös och vill inte synas i såna sammanhang. massa vuxna människor som trängde sig före små skolbarn för att se lite bättre. fast jag hade en elev som high-fivade livvakterna. han är min nya idol.

    SvaraRadera
  4. Tror nog att du njöt i fulla drag där bland alla rojalister ;)

    SvaraRadera
  5. sluuuuuuuta! retas inte!!!

    SvaraRadera