onsdag 19 september 2012

Vilken kille :)



Mata hästarna innan dagis...


Jag var en vända på bruket härom dagen. Papprena skrevs på om halvtidstjänsten, bara fram till juni förvisso men än dock. Nya förhandlingar i mars gäller.
Dagar som ska angripas de resterande året är 24 stycken och då jobbar jag fyra mer än jag egentligen ska, detta på grund av att min andra hälft på jobbet ska på älgjakt.
24 dagar på tre månader ska vi väl kunna fixa både Mollie och ja.


De måste göras.

Uppvaket än en gång var brutalt vad det gäller att missa att lägga in på försäkringskassan sida om föräldraledigt. Inte en spänn i september månad kommer därför att betalas ut.
Leva på kärleken är alltså vad som gäller ;)
Något roligare var det dock att läsa att när jag börja jobba igen så har jag 207 föräldradagar till att plocka ut.
Så av de 480 jag fick så är nästan hälften kvar och ändå har jag varit hemma i två år. känns förnämligt vill jag lova.

Vi shoppade på netto igår och förlåt men de var den sämsta affär jag någonsin satt min fot i.
De var ju grejer överallt, oordningen var total, att man bara lyckas att sätta alla saker så totalt kaosartat, huller om buller är ett milt uttryck vad det gäller den butiken. Nja en gång är ingen gång sägs det och en andra gång lär nog dröja innan vi kör dit.

Promenera med hundarna efter dagis måste göras.


När jag var ute på kvällen och tog ner tvätten från linan så hörde jag ett märkligt ljud, jag kollade nyfiket åt ljudets riktning.
Nej det är inte sant, jag blev nästan deprimerad. Snöpinnarna sattes ner vid vägkanten, inte är det väl dags redan. Buuu...


Till slut lite tid för lek....puh
Soffhäng med nalle puh för myset, för mej var det läsning om nya resor som stod på schemat.
De trillade även in ett mail på kvällskvisten från en vän om att han fixat en sån där droppbox till mitt radioprogram.
Vilken kille va?
Så nu finns de alltså att få hur enkelt som helst via en länk som jag delar med mej av vid intresse.
Tack för hjälpen och dom fina orden Lasse ;)

Nu dagis.

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Kan du inte lägga ut länken här? Snäääälla ;)

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Och nej det kan jag inte göra. det är inte mitt droppbox konto så det är lite känsligt.
    Men maila mej på Leonoravilhelmsson@hotmail.com så ska kan vi lösa det lite smidigt :)

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera