söndag 16 september 2012

Man hinner mycket på en dag...



Gå på stubben :)


På grund av en spårtävling för hundar på våra domäner på berget så gick förmiddagsturen ner på vesan.
Minnen väcks, trots att jag älskar doften av stubbåker och potatisblast, trots att solen sken och det var en sån där ljuvlig höst dag på alla sätt och vis.
Ja trots det så infann de sej en obehagskänsla i mej. Jag vet var den kommer ifrån och jag vet att det kommer försvinna med tiden.

Fint vi bor, myset och jag, trallala ;)


Höggravid gick jag just där nere bland stubben och potatisblasten och hade den låga höstsolen i ögonen, jag hade blivit sviken och bedragen och jag var livrädd.
Jag gick där för att skingra tankarna för att försöka att förstå, jag gick där för att överleva.
Känslan kom tillbaka, fingret kunde jag inte sätt på just den punkten som gjorde mej illa till mods men den var där.
Face your fears.
Ja nog har jag gjort de, dom senaste två åren nästan dagligen och jag har faktiskt överlevt.
Jag har utsatt mej för minnena och plågat mej själv, till och med mer ibland än jag egentligen behövt, men på nåt vis har jag väl behövt det.
Snurrhuvudet är tillbaka :)

Husvagnsmys :)

Jag skakade av mej obehaget och körde hem, in men hundarna och sen vidare till tant N, husvagnshäng och lite surr, Mollie gillar campinglivet, av med skorna och upp i sängen,inget konstigt med det.
Vidare till fotbollsplanen där kusinen lirade, de gick sådär, men bättre lycka nästa gång, det är bara att på det igen.


Fotbollslir :)

Och så var de det här med rippningen, nja vissa delar gick finemang andra blev det tvärstopp på så nu har min rara storebror bränt skivor istället och dom ligger just nu på lådan med adresser till alla er som nu viljat ha den.
Som betalning kom jag överens med några om att dom skulle låta andra människor som ville få lyssna på programmet. Som sagt det är ju gjort för att lyssnas på :)


Vi hann handla lite med :)

Bjudmiddag och trevligt sällskap, en numera gemensam nämnare var löpning, så givetvis diskuterades det hej vilt i ämnet. Hästar, sprit och betygsättning var andra ämnen som klarades av mellan tuggorna.
Mollie härjade som om hon vore uppdragen, mycket barnskratt och några få tårar. En härlig kväll med andra ord.
Jag fick ett trevligt samtal på luren där det avhandlades tankar, hypoteser och kärleksbestyr, hehe tänk vad många samtal som faktiskt handlar om det. En förskräcklig massa.
Tron, tanken och hoppet var sen att fröken piggelin skulle knoppa in i vettig tid så jag kunde angripa min superduper godisskål som jag siktat in mej på i flera dagar nu men där själva frossande uteblivit just på grund av frökens sena vanor.
Och nej inte heller blev lördagskvällen en kväll som kunde avslutas med frosseri i gotteskålen. Attans med.
Jag får snart bjuda hem någon som kan hjälpa mej lite med den biten, godisbiten alltså.

Och gunga :)
 
Och så kvällsbus :)
 

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Mkt trevligt att prata om livet i stort och gemensamma intressen ;))

    Kram Ziss

    SvaraRadera
  2. Hej.

    Detsamma, roligt att se er i så gott trim.
    Vi ses kanske på nåt lopp framöver, vem vet ;)

    Kram kram..

    SvaraRadera