fredag 7 september 2012

Sista %......

Stora tjejen :)




Trappan i Olofström gjorde sej påmind ju längre dagen led igår. Först var vaderna ömma, stela och en ljuvlig värk spred sej från knäna ner till hälen. Underbart.
Sen skulle ett skämt belönas med ett skratt vilket fick mej att känna av att även mina magmuskler fått sej en rejäl utsträckning under trappträningen. Gott att känna att träningen ger en lite smärta igen, en god smärta.
Ja jag gladdes åt att det verkar som att träningen var rätt och att den kommer att ge oss resultat, trappan ska användas flera gånger.


Mjuu mjuu :)

Myset var något snuvig fortfarande men utomhusaktiviter brukar ju vara gynnsamma mot just den åkomman så vi lastade korvkorgen och drog till vår park i Skåne.
Smådjurshuset var fortfarande stängt vilket fick mej att surna till en del, tjejen i shoppen visste inte varför och då blev jag om än mer tjurig, dags för en skrivning i ämnet till berörd personal kanske....
För det är ju faktiskt de som brukar vara roligast för ett litet mys.
Nu fick vi istället klappa fårskallarna kolla på björnbrottning, fjällrävens stora tillökning, en galen lokatt som hoppade rakt upp mot glasrutan och många många fler djur.
En lång vistelse blev det klart vid hinderbanan även denna gången och sen roade vi oss med att räkna älgarna, med tanke på antalet där just nu så är jag helt övertygad om att några av konungarna kommer att hamna på någons tallrik ihop med potatis och sås innan året är slut.




Vad det gäller fårinköp som jag varit lite sugen på så har jag nu kommit en bit på vägen, det är förankrat här hemma på gården och ett fårhus ska låtas byggas.
Djurparken säljer endast djur till människor som bor på en jordbruksfastighet vilket är bra, vilket som är ännu bättre är att jag och myset bor på just en sådan, så det finns alltså inte några hinder för ett fårinköp i Skåne. Bra.
Detta är dock framtid....

Mer framtid är att de står nu helt klart till 100% att glidaren Vilhelmsson ska jobba 50% ett år framåt. Tack bruket för er flexibilitet. Det var stor glädje när den sista lilla % las till högen i går kväll.
Jag är just nu en väldigt väldigt lycklig människa.....

Hur var det nu?
Var det någon som ville gå på dejt med denna lyckliga människa? ;)



Innan läggdags igår tog jag fram en gammal låda med mynt som stått och skräpat här hemma.
Jag satte mej vid köksbordet och började räkna, (ja för i vår stad finns ingen mynträknare på bankerna så det får man göra själv)
Jag hade en påse jordnötter som sällkap en liten stund, men jag blev snabbt mätt och äcklad, men högen med mynt tycktes aldrig ta slut, jag sorterade ut alla 50 öringar och det blev en hel del. Kul....Not.
Hur som, så när mynten lagts i dom färgranna pappersrören så slutade det minsann med en hel hög med fräschingar som oavkortat går in på fröknarnas ganska ny öppnade resekonto. en ganska angenäm afton alltså.
Fler såna kvällar efterlyses :)

Gungar stooor gunga :)
Jaha och för er som är intresserade så ska då sommarprogrammet sändas i repris i kväll. Tid 19.00.


Jockarp.

12 kommentarer:

  1. Tycker vi kan ta en dejt på berget nån gång :) behöver faktiskt en guide :) traskar samma runda hela tiden :/ kram på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.

      Nämen vilken trevlig läsning.
      Dejt och promenad, de bästa som finns jue ;)
      Vad sägs om en träff redan i veckan?

      Vänligen, dejtingsugne Leonora.

      Radera
    2. Låter väl super bra tycker jag , är ledig på onsdag som det ser ut nu iallafall :) hur har du det då?

      Radera
  2. Kan man höra det på webbsändning? Har du någon adress isåfall? Nyfiken ju!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.

      Nej tyvärr kan man inte de än, men jag uppdatera när jag fått mer information i ämnet.

      Vänligen Leonora

      Radera
  3. Skaffar du får kan jag komma och valla! Me like din nya idé (ja, den med. du har många bra, men det vet du redan!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.

      Hihi söt du är, men jag får nog "Tacka" nej till erbjudandet, tänkte investera endast två stycken och dom klarar jag nog valla själv :)

      Ses vi snart?
      Kram.

      Radera
  4. sparbanken har mynträknare i källaren, om du är kund hos dom förstås :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.

      Åh tack för tipset, jag är dock inte kund där, men de ska väl funka ändå, eller?
      Denna gången är jag ju färdigräknad men känner jag mej själv rätt så blir det säkert fler gånger man kan behöva användning för den :)
      Tack.

      Vänligen Leonora

      Radera
    2. Nja det funkar nog inte så, man kastar i mynten o apparaten räknar, när det är klart så slår du in ditt kontonr(sparbankens) och pengarna sätts in där. Så man får inte tillbaka dom när de åkt in för räkning.

      Radera
    3. Hej

      Aha på de lilla viset, jag jag tackar för informationen iaf, jag får kanske starta ett konta på sparbanken då, undrar just om Rosapanten kontot finns kvar ;) kommer du ihåg de?

      Vänligen Leonora

      Radera