torsdag 27 september 2012

Krokar och dialog....




I en dröm jag hade sa jag dessa ord till en person, när jag vaknade kändes det väldigt avlägset, dom orden skulle jag absolut inte använda idag.
Nej faktiskt kändes dom så avlägsna så jag var inte säker på om jag nånsin sagt dessa ord till personen, heller inte att jag skulle får hört dom från en annan människa, eller just den personen.
De känns väldigt väldigt avlägset.
Även andra märkliga drömmar håller mitt huvud sysselsatt nattetid. Bra antar jag. Eller....

Groddans med kusin :)

Små grodorna är just nu den hippaste låten vi vet i palatset, vi har så vansinnigt kul och ännu roligare blev det när det slog mej att dom som befinner sej på min gårdsplan enbart ser mej hoppa runt som en tosing, Mollie syns nämligen inte över fönsterkarmen.
Nu tänker klart många att det är väl inte så många som befinner sej på min gårdsplan, men faktum är att det gör faktiskt det.

Pimpning av palatset ;)

Jag vet inte men jag skulle tro att det är ganska normal i denna tid, att ungefär när barnen är kring två år börjar intressera sej för toalettbesök. Jag har sista tiden inte tagit papper på en rulle för det har legat i en stor hög på golvet efter lilla frökens framfart.
Detta har nog triggat henne och intresset för den fina vita porslinstolen har blivit än större.
Nu säger hon att hon vill sitta på den och det får hon så klart göra. hon börjar samla poäng minsann.
Jag trodde att det skulle bli ett jätteprojekt i sej att få henne att lära sej att skippa blöjan, men nu verkar det alltså som att även detta kommer att lösa sej galant i vår familj.
Har jag tur eller har jag tur? Ja det är inte utan att jag ställer den frågan emellanåt till mej själv.

Mollie har ju en liten krok på dagis att hänga sina skaker på, men i borgen har just den lilla detaljen saknats.
Skärpning krävdes och så vips så sattes det upp två krokar i lagom myshöjd. Hon är mäkta stolt över dom kan jag lova.

Krok på plats...

Vidare har jag anmält mej till festligheter och jag kan inte förklara glädjen över att bli inbjuden trots att jag är en torris.
För så är det, vem vill festa med en nykterist?
Ja tydligen finns det vissa och dom har då således även bjudit in mej :)
Jag jobbar dock 12 timmarspass på söndagen, men med tanke på att bakiskänslan borde utebli så ser jag inte så stora problem med det.
Kul ska det bli i allafall även om nu dejten uteblir.

Hmm, vatten :)
Jag har nu även börjat tanka lite extra med kolhydrater, inför loppet i huvudstaden till helgen.
Problemet är just nu att ämnesomsättningen är så grym att jag äter och äter men ingen mättnad infinner sej och allt ser ut att rinna av mej. Delikata problem kan tyckas. Men jag har ju hört ord som träning bryter ner och kost och vila bygger upp. Jag försöker bygga lite här men det går sådär.
Vad det anbelangar träningen så blev det en sväng under gårdagen på 7 kilometer, ganska lagom uppladdning tror jag.
De känns som att jag snart är i det läget att jag kan säga till mej själv.
-Jag ska bara ut och springa en sväng.
Och rundan ligger kring milen och det känns så snuskigt lätt och lagom :) Ja nog är jag snart där.



Mer då, jo vi hade ett stallmöte på kvällen här hemma, det var trevligt och givande, inga tunga beslut fattades men det verkar som att genom samtal (dialog) att samarbetet möjligen kan nå nya högre höjder. Roligt.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar