måndag 22 oktober 2012

Funderingar och hästar...

Mamma duger me som häst ;)


Igår när myset sov sin dagslur kom jag på mej själv att jag hade absolut ingenting att göra. Den känslan är trevlig att få emellanåt.
Så klart fanns det tusen saker jag kunde göra, men inget som var så viktigt så jag tog det för mej.
Den känslan kommer oftare nu.
Den känslan har jag haft innan jag fick barn men efter de så har den alltså varit sparsam. Jag gillar och ogillar den.
Gillar den för att jag är snart tillbaka till i allafall 90% av mitt forna jag.
Jag läker och jag blir allt lugnare.
I mina ögon har det tagit tid, allt för lång tid, men det är inget jag kunnat styra över själv, jag har fått se tiden ann.

Det jag kanske ogillar med känslan är att jag börjar bli lat, att jag inte tar mej för saker, att slentrianen kommer smygandes. Och dit hän vill jag inte komma igen, aldrig.
Jag kan komma till de läget när tvätthögen växer och jag bara likgiltigt säger, eh jag tar det i morgon. Inte okej, hopp i högen bara, det är ju ingen annan som tar hand om de....

Brottas andra människor med samma tankar, funderingar och känslor, varför hör man aldrig om det i så fall, är det oviktigt?
Inte för mej i allafall, tydligen ;)
Lite vardagsfunderingar sådär....

Jomensåatte, nu är det så att jag fått några väldiga bra tips vad det gäller den här lilla flatans memoarer och givetvis ska tipsen användas.
Här kommer Mollies 15 timmars tid på skalbaggen in som en glad lättsam hjälpande hand.
Här ska slutföras en bok och den ska åka iväg för lite läsning både här och där.
Så denna veckan när jag inte ska på några uppdrag och myset leker och busar med kompisarna på skalbaggen, ska boken få sin sista smörjelse och sen ge sej ut på en liten resa.
Det är tanke i allfall. Hoppas jag hinner, det är ju lite kurser och annat nödvändigt som står på friveckans schema också. Pust ;)

Häst tjejerna ;)


Gårdagen innehöll annars lite blandad kompott, fyrhjulingskörning, kaffe i stekande sol och sen hästtävling, vi siktade in oss på den största klassen och nog var det högt alltid, 150 hoppningarna är tuffa, men roliga att titta på.
Mollies idol var med och det blev minsann en hedervärd andra plats. Myset skulle klart klappa denna flygande köttbullen och iklädd sina små ridbyxor och nya svarta stövlar så hon minsann ut som en liten stjärnryttare där hon gick :)

De var den helgen de, nu är det trappträning, boksammansättning, kurs, joggingturer, flatfest och utgång på gay vänlig lokal ;) God mat, bus och kel med mys och mycket mycket mer som står på agendan denna veckan.
Jag undrar minsann om jag inte ska jobba i helgen med. Får kolla upp det, lite dålig koll har jag allt, hihi den ljuva halvtiden.


Hästmat är helgreat :)
Nu ska vi fånga in denna dag, den börjar med fikakorgen i skogen.

Jockarp.

7 kommentarer:

  1. Fasen vad snygg du är.
    Läser din blogg slaviskt, bra rolig tänkvärd.
    Tycke du borde skaffa en bättre kamera ;-)

    En fråga, vad är den gayvänliga festen, här i Blekinge?

    //Smygflatan.

    SvaraRadera
  2. Hej Smygflata.
    Tack :)
    Smygflata de låter lite ledsamt tycker jag.
    Du kan ändra på de om du vill på fredag på The Closet (Ågatan)i Karlshamn.

    Och ja jag ska köpa en ny kamera snart :)

    hoppas vi ses till helgen.
    Vänligen Leonora

    SvaraRadera
  3. Finns det gay-ovänliga ställen? Tycker att vart man än kommer är det idel leenden och hejarop (ja folk kanske inte skriker men Robin och jag stöter ofta på folk som pushar oss).Värre då att vara bög.Kan inte tänka mig att man skulle kunna ha bögklubb i Karlshamn precis.

    Och HALLÅ SMYGFLATA! SLUTA SMYGA! Det är fantastiskt underbart att vara flata!

    SvaraRadera
  4. Bra där Clara :)
    De sista raderna slår du huvudet på spiken, tyvärr är det nog inte så lätt för alla att vara öppna, vi ska vara glada du och jag att vi har den turen.

    Och visst finns det ställen som inte välkomnar gay personen med öppna armar, trisst.
    Det är gott om bögar i Karlshamn, iaf dessa kvällar, roligt :)
    Du kanske är sugen att hänga med på lokal, nu när du är så fin i håret med ;)

    SvaraRadera
  5. klart det inte är lätt för alla. kan dock garantera att alla som smyger blir lyckligare i längden av att komma ut. du kanske kan hjälpa till? äldre kvinna och allt...
    och alltså...jag ska åka till göteborg och flata mig med min flickvän, nästa gång? observera att jag typ inte dricker sprit, mest för att jag blir så sinnessjukt bakfull. typ en bomb i huvudet av två öl.

    SvaraRadera
  6. Visst jag hjälper gärna till ;)
    Låter ju mysigt att åka till Gbg och flata sej,(avis)
    Jag återkommer när nästa "gayvänliga" tillställning blir.

    Btw så är jag nykter jag me, men det är ju inget hinder att gå på lokal..

    Trevlig resa då och ha de så mysigt :)

    SvaraRadera
  7. nä fast jag tycker det har börjat kännas hemskt...obekvämt att vara nykter bland fulla människor. jag blir så jävla generad (jo det är sant, jag kan bli det). och då tar jag sådär en tjugo rökpauser baraför att få komma ut och ta luft. och då röker jag inte egentligen.
    spanska ridskolan låter för övrigt som något annat, mycket mer välbekant för mig.

    SvaraRadera