fredag 19 oktober 2012

Resa....

De e så kul att cykla ;)


Fem rådjur sågs på de sju km till dagiset i går.
Vackert så länge dom inte sitter i framändan på bilen, hua.
Märkligt ändå för alla jägare jag känner gnäller över den minskande rådjursstammen och samtidigt på den lavinartade ökningen av rävstammen.
Detta går så stick i stäv.
Räven raskar inte bara över isen utan det äter tydligen även små rådjurskid.
Men det råder alltså då ingen brist på rådjur i våra trakter.

Krigsmålad av bläckpenna...Kul.


Ja det här med att ha myset på skalbaggen när jag inte jobbar känns väldigt märkligt, men samtidigt skönt på något märkligt sätt.
Jag vet ju att hon har det toppen där inne, massa lek och bus, jag vet att hon behöver det för att inte tappa allt från gång till gång som jag ska till jobbet.
Men nog är det konstigt alltid, jag är van att ha min lilla vapendragare med mej överallt och hela tiden.
Hon saknas mej ibland, dessa timmar.
Vidare så måste jag erkänna att allt som andra mammor säger sej känna, om att det är så vemodigt, jobbigt, olyckligt osv att lämna sina barn på förskolan. Ja av det har jag känt nada.
Är jag kallhjärtad eller är det helt enkelt så att vi haft en så smärtfri och fin första tid på förskolan så dessa olyckliga, vemodiga och jobbiga känslor uteblivit för den sakens skull.
Eller överdriver andra föräldrar så mycket om att det är så jobbigt? Ja inte vet jag.
Usch jag får nästan dåligt samvete för att inte jag tyckt att det varit de minsta jobbigt att lämna myset.
Ibland känns det fel hur rätt det än blir.

Hmm, vad är detta?


Något som dock sällan blir fel det är det här med att resa och se världen. Jag älskar det och Mollie har just nu inget val, hon få vackert följa med på mina upptåg.
Vi har då bokat ett par nya resor, ibland öser kreativiteten av en.
En resa till NewYork-Washington som varit klar ganska länge men som inte blivit bokad, har nu äntligen blivit klar.
Det blir en gruppresa med ett företag som heter Springtime travel.
Och sen blev de en väldigt spontan resa bokad till Wien om ett par veckor.
Jag har alltid velat resa till just Wien, varför det inte blivit av det vet jag faktiskt inte, kanske ligger det för nära helt enkelt.
Nu kände jag att det var läge och Mollie åker fortfarande med gratis, så ja varför inte liksom....
Den spanska ridskolan, Belvedere, hunderwasser huset, VIC är ställen jag har på lut att besöka, om det blir så återstår väl att se.
De ska bli väldigt spännande och varje resa är ny och utvecklande hur de än blir.
Jag ska iallfall äta mängder med Wienerkorv, Wienersnizel, Wienernougat, kanske tar jag även en sväng om i en Wienervals, vem vet, vem vet. ;)

(okej de var lågt) Hihi...

Sida vid sida, tillsammans hjälps dom åt ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar