fredag 26 oktober 2012

Kurs....

Solhatt och stövel på :)


Känslan av att sätta sej i bilen en mörk oktober morgon, stereovolymen ohälsosamt högt, herr Winnerbäck och jag i en ljuvlig duett, livet är bra vackert ändå :)
Och som vanligt vaknade mitt intresse till liv när jag kom på plats, jag som tvivlade något på att gå på kurs, jag kände inte för det.
Men som sagt. vetgirigheten och nyfikenheten tog åter överhand.
Är alla människor intresserad av allt var en fråga jag ställde mej när jag satt där i skolbänken och lärde mej om stroppar, krokar, snedbelastning, märkningar och vikter hit och dit.
Svaret var nej
Alla är inte intresserade och en del låter det märkas. Tydligt.
Dödens tråk måste det vara att gå på kurs i tron om att man ska lära sej något och sen i princip somna.
I min värld går tiden mycket fortare om man hänger med, diskuterar, ställer frågor och skojar till det lite här och där.
Jag vill ha roligt samtidigt som jag lär mej något.
Oh ja så klart hade jag roligt på även denna kurs. Och jag klarade den galant.



Mina snurriga tankar tog mej ut på en liten utfärd, det är inte ovanligt att det händer.
Denna gången tog dom ut mej på en tur i frågan.
Skulle jag möjligtvis kunna gå på en kurs helt obemärkt?
Skulle jag kunna gå dit, sätta mej på stolen och inte göra något som helst väsen av mej.
Skulle jag kunna gå på en kurs där inte kursledaren och dom andra kursdeltagarna mindes mej.
Svaret blev NEJ.
Det sägs ju att ingenting är omöjligt, men i detta läget säger jag att det är omöjligt.
Man minns Leonora Vilhelmsson om man gått på kurs i hop med henne, hihi.

Backträningsdags, okej jag ska faktiskt erkänna att det är den tråkigaste formen av träning som jag utövar, kanske den tuffaste med, ja och kanske att det helt enkelt hör i hop.
Det är ensamt och det är tungt, motivationen och en mängd med jävlarinamma behövs för dessa övningar.
Jag kämpade på och jag blev lite yr i huvudet, jag tror att det berodde på att det ramlat ner en mängd olikfärgade löv i backen, det var svårt att fokusera.
Vackert var det i allfall.
Jag avslutade med en ner joggningsrunda på 3,5 km och här känner man resultat. Inget skryt men jag är i mycket god form. Klapp på axeln.

Spela spel är kuligt :)


Myset och jag hängde med kusinerna hela kvällen, där åts det middag och det badades badkar i hop med en mängd barbapapor. Även lite spel med Pettson och Findus på ipaden pysslade myset med. Hon är duktig på det där lilla fröken.

Håret ska tvättas :)

Och i kväll blir det en rolig kväll, jag är bjuden på flatkalas med massa damer och vidare blir det utgång på gayvänlig lokal fram till småtimmarna (om jag orkar)

Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar