torsdag 4 oktober 2012

Vägra anpassning....

LillTyson ;)
Tydligen tar man inte lilla fröken Vilhelmsson där man sätter henne.
Det har framkommit att hon inte längre ser något som helst nöje i att sova middag ihop med dom andra barnen på skalbaggen. De gick bra första dagen men sen var det stopp.
Men fröknarna på förskolan bevisar gång på gång att dom är lyhörda och flexibla.
Nu tar dom helt enkelt lilla myset i vagnen går en sväng till hon somnar och så får hon sova middag precis som hon gör hemma, alltså utomhus i vagnen.
Det känns snart som om det är läge att skriva en insändare i tidningen i ärendet Sölvesborgs kommuns förskolor.
Och denna gång är tanken att ge ros och det en stor sådan. Faktiskt en hel bukett.
Ja jag vet att det inte gått så lång tid hon har ju bara varit på förskolan i ca två veckor, jag vet att saker kan förändras, men känslan just nu är att dom gör allt för att mitt mys ska trivas och må bra. Och det räcker mer än väl för mej :)

Avdelningsmöte på jobbet med fackförbundet pappers var ett faktum, samtalen handlade enbart om varslet som lagts.
Usch. Färgen nattsvart kunde inte beskrivas men den kändes, de dallrade i rummet som var fullt av oroliga brukare.
Frågorna var många och dom var befogade.
Ovissheten föder frågor, stora som små.
Små patetiska frågor i mina ögon är gigantiska i någon annans. och vise verse, Ja det var känsligt.
Jag är inte ärlig om jag inte erkänner att jag tycker att det är spännande.
Jag vet att det bli en tuff tid för förhandlingsgruppen, dom kommer förmodligen få pisk hur det än blir, för så är det ofta tyvärr.
Men som sagt var är det en mycket spännande och väldigt lärorik tid som vi går till mötes. Och allt behöver nödvändigtvis inte vara i ondo.


Som jag dryftat innan sitter jag i en taskig sits, jag är glad och tycker det är latjo att vara tillbaka på jobbet.
Men jag vågar knappt visa det, för nu ska alla gå och hänga läpp över det tråkiga beslutet som fattats över våra huvuden.
Jag vägrar anpassning i detta läget.
Jag har aldrig haft så roligt och jag har aldrig sett med så klara ögon på situationen arbete som nu.
Jag tänker ha kul på jobbet även i fortsättningen, de jag kan påverka och göra något bra av ska jag göra. Det andra får jag helt enkelt släppa.
Sunt visst?

Nu är jag ledig i några dagar och ska fokusera på de som är det viktigaste i livet. Mitt mys så klart.
Tanken är att det även ska trapptränas i dag, det ska bli sjukt skoj och jobbigt ;)

Och så vill jag passa på att tipsa om en trevlig aktivitet som arrangeras av föreningen Levande Landsbygd i helgen.
Nu på söndag den 7:e oktober är det dags för årets familjedag vid grundsjön. Gratis fiske, bergsklättring, ponnyridning, försäljning av korv och fika m.m.
De ni, det är "drag" hihi här på landet :) Välkomna så klart.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar