tisdag 23 oktober 2012

Utedag...

Här ska plockas jordgubbar en vacker dag :)

Tungan rätt i mun :)


Det är minsann en speciell känsla som infinner sej när ens samåkningskamrat ringer 05.10 på morgonen och frågar var man är.
Lite yr i mössan lät jag honom veta att det var inte mina dagar, halvtidaren var fri dessa okristligt tidiga mornar.
Stekvändning och omsomning som följd. Härligt
Väldigt skönt att inte myset vaknade av tonerna till "Kom ihåg mej då" med herr Winnerbäck som spelades på högsta volym på min telefon för att informera mej om att någon vill få tag på mej.
Vibratorn nästa.

Kaffe med dopp :)
Förmiddagen började i backen med kaffe, vi tog fyrhjulingen och körde iväg till min bror som höll på att skoga.
Mollie var måttligt road av trädfällningen, men att doppa mariekex i kaffet gick minsann hem.
Lite annat trädgårsbestyr med tillhörande traktorkörning klarade vi av och sen blev det en sväng in till gungorna i järnvägsparken i stan, en förmiddag i friskluftens tecken alltså.

Ok jag tycker med att det är kul :)


Trappträning, ja hua.
Jag har inte blivit av med den stramande känslan i mina baklår sen intervallträningen för ett par dagar sen, men man får passa på och träna när tillfälle ges och de gavs alltså i går.
Min kompanjon led även hon av sviterna från löparbanan men hennes bekymmer satt på framsidan av samma långa bendel.
En lätt joggingtur och sen var det dags, goe känsla, när svetten öser och man blir ljuvligt röd i facet, vi pratar lite mellan anfallen i trappan
Frågan från min kompanjon om jag kände av att jag var vältränad kom. Nja svarade jag, ibland känns de som jag inte skulle kunna springa två meter, andra dagar som om en mara är döenkel.
Men hon menade om jag kände det på kroppen, om den blivit fastare och hårdare, nja de vet jag inte.
-Du har fått större bakända.
-VA!
Vid de tillfället funderade ja på varför jag tvunget måste springa först i ledet.
Sist hade ju varit bra då studier av min bakdel uteblivit, hihi.
Eh jag får väl bjussa på min ladgårdsbreda bak, vad annas finns att göra?
Lite kiv passar bra, jag retar henne för att hon kör runt i en bil som låter som en epa-traktor så det jämnar väl ut sej skulle jag tro.
Men jag förstod vad hon menade, det vore väl konstigt om inte kroppen förändrades av rörelse.
Okej vi låg ju inte bara på sofflocket innan, men nu är det ju faktiskt storsatsning på gång och vi börjar faktiskt bli ganska så vältränade.

Efter träningen fick jag en Welsh corgi vid namn Svea på halsen.
Hon ska hänga med myset och mej ett par dagar när hennes matte är på direktörs möte på andra sidan sundet. Det kommer att bli intressant.
Det är alltså jag och drottning Elisabeth som froterar oss med denna lite besynnerliga hundras. Blåblodigt så det förslår ;)


Lite musikaliska inslag sker då och då i palatset, i går var en sån dag.
De spelades på taffeln så hela borgen gungade. De ska prova allt de små liven.
Underbart.


Rak i ryggen :)

Så myndig :)
Man blir väldigt lökig efter en dag ute pillandes i jorden.
Och inte blir man fräschare av att träna precis.
Men det bästa med det är ju att man känner sej så grymt fräsch och snygg när man äntligen fram på kvällskvisten kan spola av allt, tvätta håret, lite väldoftande smörja och sen hopp i en renbäddad säng.
Lättlevt minsann.

Nu skalbagge time ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar