tisdag 17 december 2013

Lärorik dag....

Och här sprang jag :)


Att ha inneboende betyder att kaffet är kokt på morgonen när man kravlat sej ur pyjamasen och sömndrucket spatserat ut till köket. Lyxigt.
Gröt koktes vår vana troget och det var en mysig stund med ett köksbord fullt med folk.
Myset och jag drog till bibblan och snabb bytte lite böcker, det var mycket nya böcker där vilket var trevligt.
Efter snabbvisiten på bibblan fick vi köra hem och lämna av en barnstol som vi fått med oss i bilen, iväg igen och nu mot Ekohallen. Vi hade verkligen en super trevlig förmiddag. Inget gnäll och inget lip. Perfekt.

Jag styrde upp 2014 pride biljetter, lika bra liksom och med det har jag även fixat födelsedagspresenten till fröken flickvän. Det ska bli underbart att äntligen igen gå på pride och ha en vuxen hand att hålla i. Det var ett tag sen sist.

Det där med att ge bort upplevelser istället för saker är en sak som jag alltid uppskattat, det verkar som jag mött en likasinnad vad det gäller det. Så till julklapp har vi köpt biljetter till Jesus Christ superstar till varandra. Lätta presenter och då även uppskattade. Tummen upp :)

Mollie har varit utan mormor och morfar i några dagar och nu när dom åter var hemma så ville hon givetvis träffa dom. Jag passade på att ta en löptur. Det var mörkt och eftersom vi på landet ligger väldigt långt ner vad det gäller prioriteringar från kommunens sida vad det gäller säkra och upplysta vägar så fick jag minsann köra bil in till stan och utföra min löprunda på belysta cykelvägar. Inte okej men vad gör man?
Jag sprang över bron och jag hade ett ganska förnämligt tempo, det kändes bra och jag var pigg i benen. Jag är inne i ett skönt tramp just nu.

Middagen stod på bordet när jag kom hem och myset hade bubbelbadat hos mormor. Håret var tvättat och hon doftade underbart min lilla tös.
Lite spel på golvet i form av Lotto med tjejerna sen var det dags för godnattsagan. Vi slog till med en ny bok för dagen. Mollie gillade den men inte jag, den  var för lång för min smak. Lampan släcktes och hon somnade tvärt.

Jag lärde mej mycket under gårdagen, bland annat att om man som en offentlig person (till exempel om man sitter i någon styrelse) gör en polisanmälan då har man tillgång till en egen kontaktperson inom polisen. En person som man kan ta kontakt med när helst man vill och känner att man behöver. Detta visste jag inte innan (och kanske har det inte funnit innan.)  men nu vet jag det alltså, intressant.

Mer kunskap för med gäster i huset så åkte för kvällen ett sällskapspel fram, valet blev TP. Jag älskar verkligen sällskapspel och kanske framförallt TP.
Det blir ju inte mindre kul av att man segrade i striden heller.
Jag är grym.
Även om hon inte vann så imponerade faktiskt fröken flickvän på mej vad det gällde spelet. Jag är glad över att det inte är något dumhuvud jag kilar stadigt med.
Hon är bra :)
Sammanfattningen blir toppen, underbar, roligt, socialt, lärorikt och givetvis mysigt.
En helt perfekt kväll alltså.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar