måndag 20 januari 2014

Blåsigt värre....

Morr....


Jag älskar kreativa människor och min dotter har visat sej vara väldigt påhittig.
Hon kom upphoppandes i sängen och jag kände något kallt mot min nakna hud. Jaha vad är nu detta?
Det visade sej vara lera. Kul. Mindre kuligt var att hela soffan var belamrad med lera. Informationen som gick ute efter detta verk var att lera endast får användas när mammorna är i närheten.
That the law.

Jag städade ur badtunnan, den blev så fin så. Nytt vatten tappades upp och det sattes fyr.
Efter lite bestyr hemma lastade vi hela ligan i bilen och drog upp på berget. Pulkorna skulle få en omgång.
Det var mysigt och det var väldigt glada barn.
Den enda som var lite tjurig var fröken flickvän som ansåg att hastigheten var för låg för pulkorna. Vi hängde i backen en timme sen blev det för kyligt. Hem till Mollies mormor och tjejerna busade med hundarna. Dom fick agera bebisar och var med det måttligt roade.
Hela gänget :)



Trötta efter pulkabacken och till vindens dånande utanför fönstret vilade vi lite på soffan. Jag somnade och det var helt klart dregelvarning på den luren, jag var sliten efter nattpassen.
Mollie slocknade hon med och det var inte så lyckat. Nej vi fick ta tag i livet.
In med barnen i bilen och iväg för att hämta en liten säck ved som lämpar sej för kamineldning sen bar det av till stan.
Middagsbjudning på den äldsta gatan i stan. Det eldades på i den lilla kaminen och det var så avslappnat mysigt.
Revbenen slank ner och kaffet intogs i soffan med en hög gamla fotoalbum. Hela fröken flickväns historia radades upp. Allt från att hon var liten och oskyldig tills hon blev en tuff tonåring och väldigt skyldig ;)

Älskar glada barn :)

Ännu en mycket behaglig dag i paradiset alltså om än något blåsig.
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar