onsdag 1 januari 2014

Nyår...

Nyårsblåsan på :)


Nyårsfirandet började med ett löplopp i Olofström, sylvesterloppet på en mil. Jag och min löparvän hade bestämt att vi skulle ta det lugnt och prata i stället för att ösa på fullt.
Starten small och i väg kom vi, det pratades och km efter km avverkades utan någon som helst påverkan på mej. Jag var ruggigt pigg.
När det visade att det var en km kvar sa hejdå jag måste ösa på lite. Det pulserade i benen och jag var tvungen att få ut lite av det. Jag for förbi än den ena än den andra på min väg till målet. Jag fick den sämsta tiden jag någonsin haft men det var inte så märkligt.
Vi hade en fin stund och då får det kosta på lite vad det gäller rekordslagning. Och sämsta rekord är ju ett rekord det med ;)
Prisutdelningen ledde med detta i bagaget till noll nya priser i prisskåpet.

Hemfärd, lite uppfräschning och mysande med myset i soffan, det var välbehövligt för oss för det väntade nyårsbaluns.
Lilla bonustösen hämtades och sen lastades bilen för vidare färd mot Olofström och min löparvän.

Efter ett glatt välkomnande så parkerade vi oss i köket.
Vitlöksbröd tuggades de på under själva lagandet av förrätt som för kvällen bestod av en jordärtskockssoppa. Den smakade lite jord men god.

Tallrikarna dukades av och det var dags för att angripa tillagningen av huvudrätten som skulle bestå av oxfilè, risotto och rödvinssky.
Det tog lite tid med risotton men den var helt klart värd att väntas på. Köttet blev perfekt och smälte i munnen på oss.

Innan efterrätten i forma av chokladrerrin skulle ner så tog vi ett par matcher Yatzy.
Efterrätten var grymt mäktig och grädde och jordgubbe gjorde det inte sämre precis. Ingen svält där inte.
Under hela kvällen hade vi tre små tjejer med oss som var extremt duktiga. Inget gnäll och det busades från att vi kom innanför dörren tills det att vi halv ett lämnade stället.
Att värdparet hade en tjej på sex år hemma gjorde susen, dom små såg upp till henne och hon tyckte det var skoj att ta hand om dom. Win win där alltså.
År 2013 avslutades alltså på bästa sätt och kryddades med en liten hemlis som jag får hålla tyst om ett tag.
En fantastisk afton som jag är väldigt glad över att jag fick medverka i.
Tack alla.

Jockarp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar