tisdag 14 januari 2014

Träning och läsning....



Alla ni som följt mej undrar säkert vad som hände under gårdagen, jag har inte varit på resande fot och då är det väldigt sällan som blogginlägg uteblir. Anledningen till att det inte blev något inlägg i går var kort och gott bara det att jag inte kände för att dela med mej om vad som skedde.
Det är det som är det fina, jag väljer om vad jag ska skriva och jag bestämmer själv när inläggen ska skrivas och om dom ska publiceras. Vissa tror att mina inlägg skrivs av någon annan, men nej så är det inte.
Men med en dag avhållsamhet från min dagbok så sitter jag nu här igen och det har hänt massor i mitt liv.
Jag har slitit lite på bruket vilket är behövligt för att få lite distans på det annars arbetssnåla vardagarna vi lever. Det är bra för psyket att komma dit och få lite annat i huvudet än barn och kvinnfolk, det lyser väldigt starkt av just den avsaknaden, kvinnfolk alltså ;)

Lilla fröken mini drar på i ett våldsamt tempo, nu vänder hon sej från alla håll till alla håll och hon har även lyckats med konststycket att sitta utan stöd. Nu har hon väldigt sittvänliga lår men ändå, det är bra jobbat.

Myset pch jag har målat lite och gjort pärlhalsband, mycket tjusiga vill jag lova. Vi har ännu en gång eldat igång tunnan och där plumsade vi njutfullt runt i en timmes tid. Helt super ljuvligt är den bästa beskrivningen på det.

Jag har sprungit lite, det har varit kyligt men lungorna vande sej märkligt fort till minusgraderna. Jag har testat dom nya fina vantarna jag fick av tant N och ja dom var verkligen grymma. Svetten syntes utanpå som små iskristaller. Dom var lagom varma tills dom sista kilometrarna då kändes mina händer som små vulkaner, skållheta.


Med kidsens reflexväst ;)


Jag har nu äntligen börjat läsa lite igen, jag passade på lite på jobbet när det var lugnt i trucken och jag har haft lite sängläsning innan de små grönbruna slutits för kvällen. Super mysigt att bara ligga där och läsa. När jag tänker på det så tror jag knapp att det hänt sen incidenten med ex frun då det slutade med en rättegång gällande boken ;) komiskt.

Fröken flickvän har passat på att träna lite, hon frågar mej lite försynt vad jag har för planer, inga vad gäller det säger jag.
Jag funderar på att träna lite.
Det självklara svaret blir;
- Det är väl klart att du ska om du vill.
Hon är ovan vid att det är okej med träning. Men för mej är det mer än okej. Jag vet ju nämligen själv hur bra man mår av det. Chipsätning och lemonad inför tevetittning är inte riktigt min grej ;)
Lilla fröken mini omsorg fixar vi ju utan problem. Så det är bara att träna på.

Åh hå....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar