söndag 30 mars 2014

Utedag....



Att barn envisas med att vakna tidigt är ju inget konstigt men att barn vakna exakt samma tid varje dag är ju väldigt märkligt. Antingen 05,02 eller 05,03 varje morgon visst är det väl märkligt att det nästan är på minuten.
Det var lite tjurerier under morgontimmarna, men det lättade upp fram på dagen.
Mollie och jag hängde ihop stora delar under förmiddagen, vi lekte lite inne men vädret var på tok för bra. Ett förslag om att cykla till lekplatsen i grannbyn köptes tvärt av lilla fröken.
En bit på vägen ändrade vi oss och körde till dagiset som finns i byn. Dom har massor med fina saker i lekhagen, dom testade vi. Jag hoppas verkligen inte att någon misstycker att vi var och tjuvlekte.
Jag fick en massa härliga tips om hur man kan piffa till palatsets bakgård med diverse roligheter. Saker som kostar nada.
Detta ska vi nu se om det går att genomföra efter vår resa.

Hem det bar och lite kaffe i söderläge. Mollie informerade mej om att ugglor bara var vakna på natten. Helt rätt sa jag, var har du lärt dej det?
Svar uteblev. Men jag förmodar att det är dagis.
Vi pratade ett tag om ugglorna och om vad dom äter och hur dom låter. Väldigt mysigt.
Pannkakan åts sen utomhus.



Det var bio på bibblan och den ville myset och mormor titta på. Och det var väl självklart att dom  skulle göra det.
Jag snörade på mej mina löpaskor och fröken flickvän satte cykelhjälmen på huvudet och med cykelkorgen full med godsaker bar det av.
Att ha en följecykel med sej på långloppen är så sjukt lyxigt. Jag hade för dagen med mej, vatten, dextrosol och banan.
Fröken flickvän hade laddat korgen med kaffetermosen och ett par böcker. Så himla mysigt.
Rundan var den samma som sist och det gick väldigt bra att springa 2,3 mil. Den enda fadäsen var att kedjan hoppade av på fröken flickväns cykel så det fick vi styra upp.
Vi var ute i ett par timmar och det behövde vi. En stund utan barn som ska ses efter och som är super sugna på vår uppmärksamhet.
Nu rörde vi oss i ett lugnt tempo och småpratade. Ibland var vi tysta och det var underskönt även det.
Jag älskar att ha en vän i livet som jag kan vara tyst med och att det känns helt perfekt.

Middagen blev pulledpork, coleslaw, bröd, pasta och grönsaker. Jag bara välte i mej lass efter lass. Kroppen har ett sugande behov av att få i sej näring och det fick den.
Jag är så glad över att illamåendet och kräkandet är över efter långpassen.
Jag var dock väldigt stel i benen men det styrde min fina tjej upp. Massage i söderläge på altanen. Lyxigt värre.



Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Vart har ni beställt den fina tårtan till Olivia som du hade bild på längre ner i bloggen?. För övrigt gillar jag din blogg Skarpt!!

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Det var fröken flickvän som stod för kontakten men om jag minns rätt hette kvinnan Susanne Bengtsson.
    Vänligen Leonora

    SvaraRadera