onsdag 18 juni 2014

Bygga för framtiden....


Årets dogtag ;)


Mot dagis sjungandes i bilen. Mysfaktorn är hög dessa dagar när vaknandet sker på den rätta sidan.
Hon lämnades och jag blarrade lite med fröknarna och med en liten kille som till hösten skulle börja skolan. Det är inte länge till fören mitt mys med ska stämpla in i skolans värld.

Jag körde hem och det blev en löptur, 6 kilometer i sällskap med fröken flickvän sen lämnade jag henne hemma och sprang vidare en mil. En mil i mina egna tankar och funderingar lyssnande på musik. De kallar jag vardagslyx.
Uppfräschning och frukost vidare kaffe i en brassestol på gräsmattan i soligt läge.
Fröken flickvän läste högt för mej om saker man kan göra på vårt nästa resmål. Det är så härligt att luta sej tillbaka i stolen, sluta ögonen och bara lyssna. Jag är så sjukt bortskämd ;)

Årets dogtag har nu släppts till priden och för en gång skull ser det ut till att vara något som jag gillar. Ett läderarmband. Det är annat än näsdukar, slipsar och halsband det. Bra där Stockholm pride :)

Det var ett viktigt möte på bruket. Det handlar om en investering på väldigt många miljoner, en investering som är oehört viktig för vår fortsatta existens.
Den hade klubbats igenom så det var bara glada miner jag mötte när jag stämplade in.
Tårtan var given och kaffet likaså.

Mötet gick bra och nu läggs strategin inför framtida förhandlingar. Det är en hel del som det ska ordas om innan skyffeln sätts i marken.
Det ska bli väldigt intressant att få följa med på nära håll på denna stora resa.
Glad i hågen körde jag hem och det börjades brassa taco, allt på mysets order.
Som vanligt åt hon som en liten ponny.

Hon fick mothugg gällandes en tändsticksask som hon använt för att bygga djur och monster av kottar.
Tjurig gick hon in på sitt rum, fem minuter senare sov hon som en liten gris.
Det är jobbigt att vara på dagis när man inte är där så ofta.

Jag fick liten utantid från familjen då fröken flickvän hängde på gymmet.
Dagen klassas som många andra dagar till en braig dag ;)

Nu väntar utfärd ;)


Nya alster ;)
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar