fredag 6 juni 2014

Klipp och rock....

Livsnjutare....


Jodå. En halvmara innan frukost. Jag är med i matchen minsann.
Vi klev upp tidigt för att hinna med dagen. Mollie cyklade upp till mormor och fröken flickvän hoppade på sin cykel.
Jag var i skorna innan halv åtta.
Vi rörde på oss i ett bra tempo och vi pratade om det mesta som kom upp och svischade förbi i våra huvuden.
Det blev en behaglig men jobbig tur. Men det ska det ju vara.

Vi åt en god frukost gemensamt och sen var det dags för frissan.
Mollie är fantastisk när hon sitter i frisörstolen hon älskar det. Hon bara njuter.
Jag njöt jag med av att bli tillpiffad i håret det var 10 månader sen sist jag satt i en frisörstol så nog var det behövligt alltid. Och vilken skillnad det blev sen ;)

Före.
Efter.


Fröken flickvän var på läkarbesök med lilla mini och hon var helt perfekt, kurvan följs och det är det som är det viktigaste. Skönt.

Eftermiddagen blev lugn. Diverse samtal med sköteskor, jurister och försäkringskassan vad saker som det pysslades med.
Vi lagade även en mycket delikat middag sådär bara lite hipp som happ ;)

Gänget lastades in och mot rocken vi for. Det var väldigt roligt. Vi träffade på vänner och bekanta och vi träffade även på folk som missat hela vårt förhållande. Detta såg vi som väldigt konstigt.
Vi träffade på en hel del människor som gav sina sympatier till oss angående den helt vansinniga anmälan till socialen som kom för ett tag sen.
Vi skakade bara på huvudet när dom ställde samma fråga som vi ställt oss. Vad var syftet med anmälan? Hämnd.
Dom tyckte det var ett pinsamt beteende och visst höll vi med.

Mollie tyckte rocken var ljuvlig. Hon njöt av folket, av musiken och av sin stora mjukglass som hon beställde.
Det var en fin kväll och det är inte omöjligt att det blir ännu en kväll bland fyllehundarna och nakna människor. Mångfald berika tycker jag även om jag har lite svårt för just de att män gärna visa upp sina könsorgan mitt framför mej och min familj.
I det läget längtar jag än mer till pridefestivalen i Stockholm. Där visas minsann inga manskön upp för allmän beskådning.



Jockarp.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar