söndag 1 juni 2014

Föreläsande....



Okej att jag var spänd och nervös inför den stundande uppgiften. Att prata inför människor om ett ämne som är så väldigt invecklat och utlämnande. Ämnet mitt liv.
45 minuter förväntades jag prata om min resa till att bli mamma, om allt runtomkring och om lagarna som inte riktigt är vad man förväntar sej.
Karlskrona pride och Blekinge RFSL hade ställt frågan och jag såg det omöjligt att inte ställa upp och prata i ämnet jag är proffs i.

Lilla mini var för dagen klädd i Mollies outfit, den var regnbågsfärgad. Nog drog hon uppmärksamheten till sej alltid, det var både flator, bögar och transor som var framme och pratade med henne och hon flinade upp sej och visade upp hela sitt fina garnityr.
Hon skötte sej utmärkt under min föreläsning, hon pratade något men inget gnäll. Duktig tjej.
Jag skötte mej bra jag med. Jag berättade i stort om mitt liv, allt från att komma ut till hur det var att bli inseminerad och föda barn.
Applåder och hejarop talade sitt tydliga språk, det kändes bra, bra kändes det även efter att jag lämnat scenen och människor kom fram och pratade med mej. Jag blev rörd av att dom berättade för mej vad dom tyckte och att det var modigt av mej att lämna ut delar av mitt liv på ett så självklart sätt.
Fröken flickvän och jag gick sen vidare och stannade till och åt en god middag innan vi vände hemåt.

Mollie hade under dagen hängt med mormor och dom hade minsann gått all in. Först var det broloppet i stan över Sölvesborgsbron, vidare hade det blivit glassbåten, en vända ut till Mjällby och lek på det nya dagisets lekplats, in till stan igen för att hoppa i en hoppborg.
Därefter hade dom landat i Jockarp och badkaret hade använts flitigt.
När jag kom hade hon fullt upp med att leka i lekstugan med några böcker mormor köpt till henne. Hon kunde knappt slita sej och berätta för mej om hur hennes dag varit.
Jag fick dra det ur henne. ;)


En hjältinna växer fram :)

Kvällen avslutade vi under en molnfri himmel på altanen. Lättlevt.

Jockarp.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du är fräck! och jag gillar att följa din blogg!
    Dels är den underhållande, både när du är förbannad (av förklarliga skäl) men även när du är kärleksfull (av ännu fler förklarliga skäl)!
    Jag har varit ett par gånger uppe i borgen, när fröken flickväns syrra varit hemma från grannlandet. och ni har ett så skönt avslappnat sätt och man känner sig välkommen trots att man kommer som en främling och invaderar er vrå! För mig, är ni som vilken familj som helst, och som älskar era barn precis lika som vilken förälder som helst. <3
    PS vill gärna se mini i regnbågsklänningen=)

    SvaraRadera