torsdag 19 juni 2014

Konstigt.....

Jag vill krama bollen ;)


Vi lämnade borgen efter frukost och körde över berget förbi äppelodlingar och jordgubbsfält.
Vårt mål för dagen var Wanås gods. Vi var sugna på lite konst och det konst i lite annorlunda miljö.
Wanås är ett stort gods vad det gäller skog. Över 3000 hektar det är inte lite det. Ekologisk mjölk är en annan produkt som Wanås är stora inom.

Just kor eller rättare sagt deras avkommor var det första som mötte oss när vi kom dit.
En hel hage med kalvar mötte oss och vi lät dom slicka på våra händer. Myset skrattade hysteriskt över deras oblyghet.

Lilla stenen.....


Konsten ja. Det är ett kapitel för sej själv det. Detta är ett ställe där konst, historia och naturen går i ett.
Konstverken är i skogen och i parken och det har genom åren varit en mängd kända konstnärer på plats.
Konstverken finns kvar, vilket förvånade mej en del.
Yoko Ono hade en utställning för några år sedan och hennes träd fanns fortfarande på plats med bibehållna lappar med olika texter på.


Konst och konst...jag försökte förklara för Mollie vad konst var men jag lyckades föga. När vi gick i skogen och plötsligt börjar någon ropa MAMMA då hoppade myset till och frågade vad det var. Det är en högtalare i träden förklarade jag. Varför är det högtalare som ropar mamma i skogen undrade myset. Ja vad svara man på det.
Konst är konstig ibland och inte sällan heller svårförklarad och kanske just då för ett mys på tre år ;)

Klättra är kuligt...


Vi fikade på räkmackor och kaffe i cafét och notan landade på 270 spänn. Rena rånet enligt mej, att dom inte skäms.
Vi lämnade Wanås och körde hemåt. Ett litet stopp på Humletorken i tron om att det var öppet för ett litet studiebesök gjordes. Tyvärr var det stängt, men vi lekte lite på deras lekplats i alla fall.

Hem och en kopp kaffe i gröngräset och fixande med diverse saker. Det stundar födelsedagsbarn i familjen och det fick jag dona med för att förbereda.
Myset tog en liten tupplur under tiden och blev oxtokig när jag väckte henne.



Jag tog en löptur i 25 gradig temperatur. Det var ingen angenäm upplevelse precis, men jag överlevde.
Fröken flickvän drog iväg på sitt håll och myset och jag drog upp till undantaget på middag.
Vi satt ute och åt vår mat med fyra hundar som sällskap. En väldig trevlig sommarkväll, fler såna väntas ;)


Knack, knack ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar