söndag 15 juni 2014

Studsig....

Hej butter ;)


Lördagslyx. Barnen vaknade på helt rätt sida och var helt underbara. Mollie klapp hela gröttallriken utan att blinka.
Vi tog sen cykeln till mormors hus.
Hon lämnades där medan jag och fröken flickvän skulle på en löptur.
Rundan var på 6 km och vi hade ett behagligt tempo. vi blarrade på om vad som ansågs viktigt att prata om just då.
När vi kom hem lämnades hon av och jag fortsatte en vända till. Jag blev sugen på mördabacken och så blev det. Jag var grymt pigg och med det öste jag på rejält i backen.
Turen slutade på 12 km vilket kändes lagom.
Vi åt lite lätt och tog en kaffe. vi piffade till oss och vidare begav vi oss till Kristianstad. Ja för när blixten slog ner och tuttade fyr på grannlängan tog den samtidigt vårt modem med sej.
In på Teliabutiken för att få en ny router. När vi ändå var på det hållet så slog vi till med en studsmatta till tjejerna.

Det är kul på vägen dit med ;)



Hem och mat i magen sen började ihop sättningen av mattan.
Jag klippte gräset och fröken flickvän och barnen jobbade på med att få grepp på allt som tillhörde en trampolin.
När jag var klar hjälpte jag till med fjädrarna. 84 stycken skulle upp och det tog sin tid.
Glädjen var stor när allt var klart och det var dax att provhoppa.

Jag lagade middag och det åts med mycket god aptit. Efter maten poppade jag lite corn till dom små och givetvis uppskattades det.
Hopp i säng och det var inte många minutrar som behövdes innan dom små locken slogs igen. En tuff dag tydligen ;)

Jag tog ännu en löptur, denna gång var rundan 8 km. Det kändes synnerligen bra. Hur är det möjligt liksom? Allt med löpningen är just nu busenkel, varför vet jag inte. Men att det är en mycket behaglig känsla vet jag minsann.



Nu så....
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar