torsdag 26 juni 2014

Klumpigt....



Ännu en dag med huvudvärk, jag undra just om det beror på vädret eller på den dåliga nattsömnen. Vad anledningen än må vara så är jag trött på det nu. De hämmar min träning. Att springa ett pass när huvudet värker är inte optimalt.
Piller, jo visst det må hjälpa men nej det är inte min grej riktigt.

Mollie var på ett lite småtjurigt sätt och hon försökte att dra ett par pennor med mej, men det går inte och det satte jag mej ner och förklarade för henne. Så länge jag betalar räkningarna i huset så är det jag som bestämmer, det sa jag inte, men andemeningen var den. Vi vuxna bestämmer, hur svårt är det att förstå?

Hon lämnades på dagis och hon började gråta. Detta kan jag inte minnas när det hände sist. Som väl var så var favorit fröken där och hon tog myset i famnen och sen blev det bra, vi vinkade och sa hej.

Ännu ett pass på jobbet. Det var mycket att göra men det gick bra. Det märks av att det är semestertider för det är lite lugnare med spring från kontorsfolk.
I går kom det förvisso ner en tjej till vår avdelning, en tjej jag aldrig sett. Vi tog i hand och jag frågade om hon var sommarjobbare.
- De hoppas jag inte svarade hon. Jag är den nya HR chefen...
Hehhe bra där Leonora.
Jag flinade till lite och sa jaså då är det dej jag ska förhandla med nästa gång gällande min arbetstid.
Jag berättade sen i stora drag om hur vårt upplägg ser ut och att jag helst vill slippa att jobba mer än halvtid.
Hon sa med glimten i ögat att det kan vi minsann ändra kvickt på ;)
Jag tycker att det var en trevlig tjej och jag önskade henne lycka till på sin nya tjänst. Sen var det back to business som gällde.

Jag kom hem och hittade fröken flickvän sovandes på soffan. Jag gjorde henne sällskap och där somnade då även jag. Vid midnatt vaknade vi till liv och förflyttade oss till ett lite bekvämare ställe :) God natt typ.


Lite småtrött ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar