fredag 13 februari 2015

Högst på listan, VI....

Tja, man kan inte bry sej om allt...


Slit och släp. Ja dagtidarbete innebär mycket tid på jobbet. Det är himla roligt när jag väl är där men det tar mycket tid från mitt lilla mys. Nu har jag gjort de sista denna veckan och nästa vecka är inte fullbokad, inte än i alla fall.
Mindre roligt är att jag har en väldigt aktiv flickvän, ja, det är ju bra i sej att man är på alerten och vill framåt i livet, men det blir familjen som får stryka på foten.
De sista veckorna har vi setts på tok för lite. Det är inte bra.

Jag blev utbjuden på en dejt som en kompensation för alla tid i från varandra, det var ett trevligt initiativ, myset gillade festligheten hon med ;)
Men vi kan inte träffas enbart när föda ska intas, nä lite mer gemenskap krävs, i alla fall om jag ska bli tillfredsställd i ett förhållande.
Resonemanget går. Varför vara ihop om man inte ses?
Ok så illa är det inte men jag måste få gnälla lite.
Men nu är det färdig gnällt om det och jag hoppas verkligen att helgen prioriteras med oss på toppen av listan.

Under min ensamtid från fröken flickvän fick jag besök av två herrar. Jag bjöd in dom och vi började prata löpning.
Det var dags för en ny orienteringstävling på berget och det på mina marker. Självklart såg jag positivt på det och det förmedlade jag till herrarna.
Som tack för samarbetet fick jag en fin karta över området. Alltid bra att ha.

Nygaddad :)


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar