torsdag 12 februari 2015

Träd plantering.....

Min löpväg :)


Frustrerad, ilsken och orolig inför framtiden, så lämnade jag jobbet häromdagen. Ingen optimal känsla alltså.
Tankar på att bry sej, tankar på att inte bry sej passerade mitt huvud. Att vara eller icke vara.
Dessa känslor resulterade i att jag sprang en runda i ett vansinnigt tempo. Jag kände för att ge musklerna en rejäl omgång och jag behövde få känna mjölksyran. Den infann sej tyvärr inte så min plan misslyckades något.
Jag var i alla fall i bättre trim när jag rusat av mej i 8 km.
Jag mötte upp min lilla dotter på hennes gymnastiklektion. Hon vad glad och sprallig och självklart smittade hon mej omgående. Jag älskar dessa smittor ;)

Jag har fått svar på mina röntgenprover och det var väldigt glädjande, allt såg utmärkt ut. En ny remis med en massa rör med blod togs och skickades, jag hoppas verkligen att det blir dom sista på ett väldigt bra tag.

Mitt nya jobb innebär helt nya arbetsuppgifter. Det är mycket datorer och jag lär mej mycket nytt. Jag blir imponerad av alla människor med all kunskap i dessa maskiner och jag är inte sen att säga det.
En kille i mitt team sa:
- Det är väl inte så konstigt att jag är bra på datorer. Medan du kört runt i din 80 tons truck i 20 år så har jag suttit bakom datorn. Han hade självklart rätt i det han sa och då och där kändes det mycket bra, jag har rättigheter att fråga om hjälp i det ämnet och ingen ser det som konstigt. Det stärker mej enormt och jag suger i mej allt dom lär ut.

Myset och jag hade en film kväll, vi kollade på Sofia den första. En skål med pop corn välte vi i oss och när hon hittade dom små opoppade kornen sa hon:
- Mamma, vi kan plantera ett pop corn träd.
Hmm, ja vad svarar man på det?


Myset levererar :)


Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar