onsdag 17 oktober 2018

Gruppdejt.....

Redo för dejt....


Mollie vaknade tidigt, hon var skör. Hon var småhostig, lite hes och kramsjuk.
Vi valde kläder tillsammans och bacon till frukost beställdes.
Hon åt friskt vilket gjorde mej lugn. Har man aptit är man i bra form.
De sista jag sa till henne innan hon hoppade in i taxin var att om hon inte mådde bra så skulle hon be någon vuxen ringa mej så skulle hon hämtas.
Vi kramades och hon åkte till skolan.

Jag drog upp på berget, återigen möttes jag av en otroligt vacker höstdag. Jag gjorde en analys där på min väg och innan löpturen var klar förstod jag varför jag ser allt så vackert denna höst.
De var enkelt när jag väl kom på anledningen, liksom helt solklart.
Att jag ser allt så klart, så vackert denna höst har jag förundrats över i några dagar nu, men anledningen är att två höstar i rad har jag helt enkelt missat.
Jag har varit mitt uppe i ett sorgearbete efter separationer från kvinnor jag älskat. Inte konstigt att jag ser allt annorlunda denna höst. Det är tre år sedan jag befann mej detta läget mentalt och jag är så otroligt lycklig över att må så här bra och se allt det vackra. Jag ser höstlöven och med höstlöven kommer kärleken, ja det är sagt så ;)

Jag sprang en mil, det räckte för analyseringen, duschen sen var det möte som gällde.
Jag hann inte mer än gå in i mötesrummet förrän dom ringde från Mollies skola, hon ville hem.
Ok jag fixar det, jag ringde mormor, inget svar, jag ringde morfar, svar. Jag bad honom kontakta mormor eller om han själv kunde hämta hem myset från skolan. Morfar hittade mormor och mormor hämtade myset.
Hon var pigg när jag kom hem men order från den stränga mamman (läs jag) löd vila. Hon vilade stora delar av dagen och på kvällen blev det ett skönt bad för henne. Hon var sitt vanliga jag igen. Skönt.

Ja just det ja, idag är det gruppdejt på TV4 play som gäller. Jag har redan sett programmet och ja vad ska jag säga. En aning för mycket friheter tars.
Min kropp tillhör mej fram till jag tillåter någon annan att ta den....




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar