fredag 19 oktober 2018

Nya sulor....

De kostar så lite att vara glad ;)


Jag vaknade i tron om att min dotter skulle gå till plugget. Men nä hon bjöd på en härlig hostattack efter att hon druckit oboýn till frukost. Den hostades/spyddes upp i princip över hela mitt kök ;)
Hon var ok och flinade åt det när jag beklagade mej humoristiskt över att jag skulle behöva hämta högtryckstvätten och sanera hela köket efter hennes framfart.
Men hemma från skolan fick hon allt bli.

Hon chillade i soffan med att måla och skriva, bra tycker jag, både att hon träna läsning och skrivning men också att hon var så pigg så hon ville. Själv hade jag några anfall med att piffa till vårt hem. Sängarna byttes det lakan på. Det dammades, diskades och tvättades.

Jag fick hem ett par nya juveler för ett par dagar sen och jag har haft en otrolig längtan efter att få beträda grusade vägar och känna dämpningen, jag älskar nya löparskor. Jag möts alltid av den där känslan av att sväva. Trots att jag alltid kör med samma sort och samma storlek så är det något visst den där första rundan.
Tanken har varit långpass men Mollie har ju varit ur form och med det varit hemma. Men mina dagar kommer och gjorde så redan igår.

Tjohoooo...


Eftersom Mollie ha världens bästa morföräldrar, (tja mina föräldrar är inte så pjåkiga dom heller ;)) så fick hon hänga med dom ett tag så jag kunde få gå ut och dämpa mina något för kraftfulla kroppsliga energier. 21 km på ett galet vackert berg, jag njöt av varje steg och jag kände mej grymt stark. De blåste kraftigt och höstlöven virvlade runt mina ben, asp och boklöv regnade över mej när dom föll från träden. Jag skrattade till och tänkte. Nog är det höst nu alltid ;)

När jag kom hem bjöds det på kaffe i söderläge, myset tog en glass. 18e oktober och det går alldeles förträffligt att avnjuta kaffet utomhus. Gudomligt.



Jockarp.

1 kommentar:

  1. Fantastiskt att fortfarande kunna njuta ute i oktober men alla årstider har sin charm finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.
    Såg lite av programmet i går inte lyckats följa de i år synd.
    Du verkar vara en härlig tjej lik mej själv hoppas du hittade någon eller?

    SvaraRadera