onsdag 24 oktober 2018

Singeldejt....



Tänk att jag fick en beskrivning, en komplimang om att jag framstår som en härlig, klok, hövlig Milf.
Ja jag vet att det var sagt med glimten i ögat men ändå. Och vad mer då. Jo det stämmer, tja kanske inte allt, det får ju andra svara på såklart, tänker då närmast på milf ordet ;)

Men jag kollade på det femte avsnittet av Bonde söker fru - kärlek åt alla - igår. Och jag måste säga att jag är enormt nöjd med mej själv, hur hövlig jag är.
Att få se mej själv, hur jag beter mej utan att faktiskt egentligen tänka på det och ändå visa en sån enorm respekt inför andra människor. Jag trodde nog inte riktigt det om mej själv. Det är ett vackert konstaterande, jag blir glad över att se mej själv uppföra mej respektfullt mot andra människor.



Själva dejten ters sej också väldigt bra, det kanske inte var exakt så jag upplevde den där och då men klipperska har gjort sitt och tja nu är det så.
Det blev också en dejt som avslutas med att jag faktiskt avbryter min vistelse på Siggesta och inte kommer medverka något nämnvärt i nästa avsnitt.
Jag är lite besvärlig i vissas ögon men mitt liv är mitt och jag sätter mej och Mollie främst. Alltid.

Jag gillar verkligen inte att bråka, och gör allt i min makt för att slippa det. Jag tror på lösningar genom dialoger. Jag gillar att prata och jag gillar lösningar.
Så har det inte alltid varit, jag var lite av en bråkstake i unga år. Jag sökte konflikter och att "röra runt i grytorna"
Jag är äldre nu och framförallt är jag större än så. Det ska mycket till för att jag ska styras genom affekt. Jag är smartare än så ;)
Och jag älskar verkligen den äldre versionen av Leonora Vilhelmsson.

Ja med det sagt så lämnar jag Jockarp för att ta mej till huvudstaden. Jag hoppas på en bra lösning genom dialog även där när jag väl är på plats.


Redo för dejt ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar