lördag 27 oktober 2018

Vampyren.....

Blodsugare på väg till plugget ;)


De stundade halloweenparty i skolan. Lilla fröken Vilhelmsson var som vanligt enormt förväntansfull och spänd. Vi bestämde kvällen innan att vi skulle gå upp lite tidigare för att slippa stressa med frukost och utklädnad.

Jag hade verkligen inte behövt ställa klockan, det spritte i hela hennes lilla kropp när hon kom inhoppandes till mej innan klockan ringt. Jag flinade och jag kunde inte låta bli och fråga varför hon var vaken så tidigt. Hon började då sända likt en radio. Gosse vad hon levererade tankar och känslor där i arla morgon. Jag njöt i fulla drag av att lyssna på henne.

Upp och kläderna åkte på i en rasande fart. Hon skulle ha håret uppsatt och det skulle målas i lite olika färger. Hon fick inte i sej maten och mjölken uteslöts, istället skulle hon dricka blod som vampyrerna gör. Björnbärsdricka fick duga. Hon flög runt som en vittvilding och innan jag sa till henne att klä på sej ytterkläderna var hon utanför huset och på väg mot taxin. Hua vilket tempo en fredagsmorgon.

Vi kramades och den lilla sockersöta vampyren hoppade in i taxin. Själv, ja vad gjorde jag. Jo jag tog en efterlängtad löptur på ett gudomligt vackert berg. Jag tog en ny väg och från den vägen gjorde jag en avstickare. Jag såg ny vackerhet vart jag än vände mej. Jag såg milslångt av gulröda blad som blev så extremt starka i morgonljuset. Solen strålar träffade dom daggvåta bladen och det blev ett för ögat ett jobbigt starkt ljus. Men jag tvingade mej att se för samtidigt var det så väldigt vackert.
Det var ett sånt ögonblick som jag sparar och som jag kan plocka fram från minnet en rusig, kall och gråmulen Novemberdag och känna att det kommer vackrare dagar.

Turen slutade på 21 km. Koppen levererar stort just nu och jag från ofta frågan om hur jag håller.
Det är faktiskt oklart men så länge kroppen känns stark och fräsch så tror jag att det är rätt upplägg för mej. Jag pressar kroppen lagom mycket. Sen borde jag kanske se över kostvanorna en aning. Det blir lätt lite mycket korv och godsakerna sparar vi då rakt inte på heller just nu ;)



En sån morgon....på berget..

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar