måndag 15 oktober 2018

Långhelg.....

Ibland får jag till det...


Efter en helg med mycket arbete i vedsvängen så blev det få timmar ihop med myset. Men hon hade fantastiska dagar med mormor och morfar.
Hon har spelat golf med morfar både lördag och söndag. Jag blir så glad över att höra det, att dom två gör något aktivt tillsammans, annars brukar dom mest köra traktor eller titta på scobydoo ihop ;)

En ny barnavdelning på bibblan har invigts i helgen och självklart var mitt mys på plats. Med sej hem hade hon fyra nya böcker. Ja det är väl bara till att dra igång och läsa.

Och så shopping. Ja det är tydligen nått nytt shoppingcentrum som öppnat i Kristianstad i närtid och dit for myset med mormor. Fem brallor och två tröjor senare vände dom hem. Innan hemfärd hade det slunkit ner en våffla med sylt och grädde också.

När jag kom hem var hon självklart ivrig över att få visa upp sin nya garderob. Jag log åt hennes entusiasm, hon har så inlevelse i det hon gör och känslorna är lätta att läsa av på min dotter. Jag älskar det.
Sprudlande av energi bytte hon om visade upp och bytte om igen, så höll hon på en stund ;) Jag log och njöt av att se henne.

Men för att lilla fröken skulle vara förberedd inför en ny skolvecka som börjar med en måndag med skolfotografering på schemat så blev det en vända i badkaret. Efter det läste hon läxan högt för mej iförd endast morgonrocken sittandes mysandes i soffan. Jag drog in doften av henne och kände att jag saknat henne under helgen.

Vi hade en fin kväll ihop och med en grym huvudvärk somnade jag med min dotter i min famn under nattningen.
Jag vaknade mitt i natten och då låg hon fortfarande tryggt i min famn....Magisk känsla.

Läxläsning....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar