lördag 8 juli 2023

Lofoten…..







Vi lämnade Narvik, jag behövde en lugn dag i trafiken. Efter en fortkörning som resulterade minus 6000 spänn på kontot orkade jag inte köra så långt. Vi rullade över en bro och vipps var vi inne på Lofoten. Alltså jag började lipa av alla vackerhet, det var så otroligt fint vart jag än tittade. Medresenärerna hade inte samma intresse, frågan kom upp, blir du inte trött på utsikter? Nä jag blir nog inte det. Vacker natur har alltid fungerat som psykmedicin för mej. Jag mår bra av naturen.

Vi körde till storstaden Sovlær, där parkerade vi och strosade runt. Vi bestämde oss för att stanna där över natten. Vi käkade en stor räkmacka, glass och vi chillade. Det där att bara sitta på en parkbänk, det är en lyx jag borde unna mej oftare.

Till kvällsmat beställde Mollie sushi, valsushi smakades och hon hade inga invändningar på det. Själv tog jag även denna dag en galet god fisksoppa. Vi spelade en runda kinaschack innan läggdags, mysig avkoppling.






Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar