söndag 30 juli 2023

Potatislandet med henne….




Sovmorgon. Klockan nio gick vi upp och fixade kaffet. Vi parkerade oss i soffan för att se matchen mellan Sverige och Italien i VM fotbollen. Det var en skön stund och med en svensk seger kände vi oss mer än redo att angripa milen i löparskorna. 
Det blev en skön runda, skön men rysligt varm.

Hemma väntade vatten och langos sen dagen innan, rester
Är ruskigt gott.
Två spänner en flohacka och en skottkärra sen var vi redo att promenera ner till Vesan och till ett potatisstycke. Vi tog upp ett par spannar, tittad på utsikten sen lufsade vi hemåt med vår skörd.
Mollie var i Edenryd och plockade solrosor. Ett helt fält där pengarna man betalar blommorna för går bums till Barncancerfonden. Glädjande och fint initiativ.

Bullbaket drogs igång i palatset, jag diskade kastruller och dammsög en sväng medans jag väntade på att min tjejs skulle bli klar med bullbakande. Farligt goda bullar.
Mollie stod för middagen, paprika fylld med lax, jo jag tackar jag.

Kidsen skulle välja film och det märks tydligt att det inte är de vuxnas första intresse. Vi suger på filmval. Barnen fick välja och det var ett dåligt val. En tre timmars lång film vid namn bladerunner.
Min tjej somnade i min famn och jag fattade nada av filmen.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar