söndag 9 juli 2023

Tappat…..






En springtur med Mr K kickade igång min morgon, han var sliten och trött. Så trött så jag faktiskt tror att han inte ska få följa med mej ut mer på springturerna under resan. Det är tufft för honom med alla intryck under dagarna.

En rejäl brakfrukost sen var vi redo. Vi körde längst ner på Lofoten till byn Å. Det var otroligt vackert och jag njöt. Mollie njöt inte hon var på konstigt humör. Orolig, tjurig och likgiltig. Jag försökte hålla humöret uppe. Men när hon satte sej under filten tappade jag det fullständigt. Vad är felet, vi är i en sagolik miljö och hon väljer att dra en filt över huvudet. Jag blev blixtförbannad och ifrågasatte beteendet. Jag tryckte lite extra på att alla inte ha möjligheten att få åka iväg och få se och uppleva allt vi får göra. Hon mår inte bra och det var klart helt fel väg att gå men jag är fan bara människa jag med.

Hon blev ledsen och ville prata, jag ville det inte, det för att jag har pockat och lockat och försökt hitta lösningar sen långt innan skolavslutningen utan att lyckats. Jag var förlorad.

Men slutligen tog vi oss samman och fick till ett bra snack. Jag är ju trots allt den vuxna i familjen och ansvaret ligger faktiskt på mej.

Hon vill prata med någon som kan hjälpa henne med hennes tankar och funderingar. Nån annan än först linjen vilket hon inte tyckte var bra.

Jag mailade ett ställe bums som min flickvän tipsade mej om, givetvis helg och stängt men jag hoppas på snabbt svar på måndag.

Båten vi skulle åka till fastlandet missade vi givetvis all skit på samma gång alltså.

Ett sammanbrott till på båten, men det var vi inte i skuld till någon av oss, så det löstes snabbt. Vi kom i land på fastlandet och började rulla söderut. Och jo tjena vilken vacker natur. Det var helt fantastiskt, jag fick stanna bilen flera gånger innan vi kom till dagens slutmål som var Mo i Rana. Incheckning på hotellet sen gick vi faktiskt ner i baren och  tog oss en dricka.

Jag facetima:de med min kärlek och det var så himla fint att se henne. Herrgud vad saknade kom över mej.






Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar