söndag 2 juli 2023

Det mesta är bra……





Just nu känner jag fy fan för allt som kallas tvång. I skrivande stund har jag 10 timmars tvång till sen är jag frigiven. 
Men gårdagen startade upp tidigt och med tvång i 12 timmar. Jag bet i hop. Det är så vi vuxna fungerar.

Jag hade täta kontakter med min dotter, hon är inte i topptrim. Men just nu har vi en strategi, jag vet inte om den kommer funka men vi är lösningsfokuserade och vi ska testa. 

Klockan 18 var jag hemma i byn och att möta henne och få en stor kram gjorde mej gott. Jag pussade lite på Kennet med innan det var dags att leva lite. Vi hoppade in i bilen och körde till Kristianstad för att möta upp min tjej och hennes barn. Det hade varit prideparad i stan och det var mysigt med lite häng på kvällskvisten. Vi käkade gott och samtalade om hur dagen varit. Vi i hade en fin stund, en viktig stund. Mollie hade en dipp men klarade att hantera den.

När vi kom hem på kvällen satte vi oss utomhus och samtalade om händelsen. Hon pratar med mej och det är det viktigaste. Jag måste veta vad som försegår i hennes huvud för att kunna hjälp.
Vi kramades godnatt efter tandborstningen, i kramen tänkte jag att det är jobbigt nu, men jag sa inget.

När jag kröp ner i sängen bredvid min kärlek var jag ändå väldigt tacksam över hur jag har det. Det mesta är bra.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar