måndag 29 juli 2013

Happy Pride....




Vad det gäller boken så är det många som frågar var man kan köpa den och det går fortfarande endast att köpa den på http://underregnbågen.se/
Det dröjer ett tag till innan den släpps i min vackra hemstad och till bokaffärer och bibliotek. Men det kommer ;)
Tyvärr har det blivit lite problem med släppet på priden, resursproblem. Men någon mening är det klart även med det.

Det blir en annorlunda pride detta året på många sätt.
Jag hoppas verkligen att jag slipper att uppleva något liknande som förra årets parad. Jag minns det väl och jag minns det med avsmak. Det är nu historia och må framtiden inte bära med sej något liknande i sitt sköte. Jag hoppas att förståndet växt till sej på dom människor som attackerar ett paradtåg som endast består av glädje, stolta människor, oskyldiga och oskyddad barn.

Det ska bli skönt att lämna byn lite, det har hänt mycket och ett litet break är aldrig fel, miljöombyte är hälsosamt.
Vi har mycket inplanerat i storstan, tisdagen som förvisso visar att det ska regna kommer vi att befinna oss ute på Björkö och Birka för lite förkovring i Sveriges första stad. Därav fick den en självklar plats på Unescos världsarvslista. De ska bli mycket intressant och spännande. Vidare har jag snokat reda på att Bruno Liljefors har utställning på Waldermas udde nog måste jag försöka komma ut dit och se på den. Skansen och junibacken har vi skrivit på mysets viljalista, så, så får det väl bli.
Löpkläderna är nerpackade så jag tänkte visa 08orna hur vi lantisar tränar ;)
Jag tror det bli en sväng på gärdet redan i kväll. Utsträckning av kropp är ju aldrig fel efter en stund i bilen.
Ja, av förklarliga skäl blir det ett litet avbrott i "Ett liv pågår" ett tag nu, jag hoppas ni inte saknar oss alltför mycket.
Att önska ett Happy pride är väl ett trevligt och passande avslut på detta inlägg.

All kärlek är bra kärlek...
Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Men kom hem nu då så du kan börja skriva igen.
    Saknade är stor.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Din längtan är slut Suss, vi är hemma ;)

    SvaraRadera