måndag 15 juli 2013

Småsyskon....



Det pratas nu väldigt mycket om lillebror och lillasyster i palatset, Mollie har långa utläggningar om just dessa personer, (som då inte finns) varför blir det så då? Hon pratar väldigt ofta även om pappa, farmor och farfar. Hon har inga ansikten på dessa personer och jag tycker det är märkligt att de pratas så mycket om dom. Som väl är har det inte kommit någon fråga från mitt mys än, vad dessa personer finns. det tycker jag är skönt.

Vi tog en förmiddagskaffe hos min bror och myset drack oboy, det var gott det. Lite pill i borgen och eldande i pannan, varmvatten för mysets kommande bad förbereddes. Vi tog det piano helt enkelt.

Jag roade mej lite med att läsa i min bok, jag läste bara till sidan 16 där jag stötte på ett stavfel, sen blev jag sur.
Jag vet att det finns fel i den och det är bra, jag är ju liksom inte ofelbar och jag tycker nog att det vore otrevligt om så skulle vara fallet.
En sak som jag uppskattar väldigt är det att dom människor som läst boken ser olika saker i den, en del ser till det grammatiskt, andra ser till min poetiska sida och givetvis ser ju alla till min berättande sidan. Det är ju hela grejen liksom.
Jag frågar alla som utvecklar och "tycker" om den om  den är lättbegriplig, alla har hittills svarat ja på den frågan. Det gör mej såklart väldigt glad.

På tal om boken så fick jag hembesök under gårdagen och när besöket vände hemåt så lämnade även tre böcker Jockarp. Så ska det va! Den ska ju läsas.
Vi hade en mycket trevlig fika och vissa samtal gjorde att liv och död gav mej en annan syn. Det är tuffa men givande samtal, konstateringen var att livet är skört.
Under dessa samtal somnade myset i min famn, underbar känsla.

Vi fick besök av kusin och av ett par andra nära vänner under kvällen, en social dag alltså, precis som det ska va en dag innan semesterslutet.

Denna sortens målning uppskattas :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar