söndag 28 juli 2013

Vi gör vad vi vill....

Mitt sommarmys ;)


Den sista dagen för lämning på dagis gjorde mitt liv så mycket bättre än jag nånsin kunnat tro. Vi kom lite tidigt till skalbaggen och fröken som för dagen skulle hänga med myset hade inte kommit. Vi gick in genom grinden när jag hör en bil komma. Det var fröken som var på intågande. Mollie släpper då min hand och springer och möter henne på parkeringen. Hon tar sin ryggsäck och går hand i hand med sin fröken och säger bara hejdå mamma.
Den känslan var grym, jag hoppade leende in i bilen och körde hem till palatset och slocknade nöjt i bingen.
Det är så lite som behövs för att ensamma mamman ska känna att det hon gör är rätt och bra för sin dotter.

Det är fler och fler böcker som nu lämnar Jockarp vilket är väldigt roligt. Det fortsätter att ramla in feedback på boken vilket är bra, det är nästa enbart positiva synpunkter vilket gör att jag faktiskt nu börja njuta och förstå att det jag gjort var bra.
Jag vet ju att det var bra för mej, att det var en process som var tvungen för min fortsatta existens och överlevnad. Men nu förstår jag även vad en bok som min kan ge andra människor.
Jag är stolt.

Inga måsten störde under gårdagen, jag gjorde som jag brukar, jag följde min impulsiva sida.
Vi ville gå till lekparken och gunga, så ja, det gjorde vi.
Vi ville gå till glassbåten och äta glass, så ja, det gjorde vi.
Vi ville hänga med vänner vi tycker om, så ja, det gjorde vi.
Vi handlade lösgodis för att vi ville det.
Vi åt korv med bröd i soffan och ketchupen droppade på golvet, vi gjorde det för att vi ville det.
Vi sprang i gräset och skrek, vi sparkade på en boll och vi grävde i sandlådan.
Vi gjorde det för att vi ville det, just då.
Jag har semester, men nä jag tror inte att det är anledningen. Nä jag tror att jag funnit ett lugn. Jag känner en ro, jag litar på mej själv. Jag vet vad som är bra, jag vet vad som är mindre bra. Jag tror mej veta vad som är mindre bra men ändå inom ramen på okej. Jag är balanserad och just nu lever jag livet och jag njuter i fulla drag :)
Det är så mycket kärlek i mitt liv just nu. Härligt.....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar