lördag 13 juli 2013

Rörd till tårar....

Vi från landet badar ofta i fontäner ;)


Frukost på altanen, det är ju så det ska va. Äntligen är det lite värme på morgonkvisten. Vi njöt av en lugn förmiddag i byn.
Ett spontanbesök av en gammal klassar och hennes dotter betydde kaffe. Vi surrade en stund när myset sov middag. Jag blir så väldigt glad över dessa besök. Människor som skänker mej en tanke och faktiskt kör inom, fler borde göra så, jag borde göra så....

Eftermiddags häng hos tant N och hon fyllde på alla min neråtgående depåer, jag var fulltankad med energi efter besöket och de skulle sedan visa sej att dom skulle bli sprängfyllda innan dagen var slut. Jag fick en vacker releaseblomma med tillhörande kort som jag så klart blev överväldigad av. Så gulligt att dela min glädje över boken. Rörd.

Och tvättar håret ;)

Jag lastade sen in myset, mormor och morfar i bilen och körde till Kristianstad. Ett lopp skulle springas. Eftersom jag tvivlar på mitt psyke vad det gäller varvlopp så tog jag bara en 5 km runda. Tiden var god den blev 24,21. Myset busade i lekparken medans jag sprang. Hon tog även sej ett dopp i fontänen ;)
Under loppet snurrade tankar i huvudet, tankar och ord som människor delat med sej av.
Nu är det så att människor som fått min bok har börjat höra av sej. Jag blir så oerhört glad av att få höra vad som tycks om min debut. Givetvis är det lättare att ta åt sej av god credd och det är det enda jag fått.
I går fick jag rader som.

"En sträckläsning av din bok tog mig strax över tre timmar. Har precis vänt sista sidan... Sitter i vårt uterum och har lite träsmak i häcken och en lite suddig känsla i ögonen. Även om jag visste en hel del av vad som hade hänt via din blogg så var det mycket nytt med. Ett par tårar och några klumpar i halsen hann jag med under resan. En bra bok ska kännas som en resa och inte som en transportsträcka till slutet. Du kan vara stolt över din skapelse, jag kunde inte hoppa av tåget innan mål! Tack för resan! Kram!"

"Är på s 53...Men måste pausa nu. Barnen är hungriga...som om jag bryr mig...jag är i din värld....S 53 är helt klart bland det vackraste jag läst i hela mitt liv. <3"

"Tusen tack för boken! Jag har inlett min semester med att sträckläsa den! Är imponerad och så rörd."

 "Jag har följt dig, gråtit, berörts och häpnat...över din styrka och beslutsamhet!
Du ska vara stolt. Stolt och glad!"

Ja vad svara man på såna vänliga rader? Jag blir rörd till tårar.
Jag är så väldigt tacksam för att det verkar som att mina läsare förstår mej och att boken är lättare att läsa än jag själv trott.
Jag somnade som den gladaste och stoltaste lilla pricken i hela universum i går.


Torkar i fårskinnet ;)
Lättlevt :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar