måndag 8 juli 2013

Strandhäng....

Småfisk...
¨

Lite luft i cykeldäcken sen bar det av mot stan och stranden. Myset var vid gott humör och satt sjungande om bockarna bruse bakom mej på barnsadeln. Jag andades in friheten. Livet ler mot mej just nu och jag ler tillbaka.
Jag pratade med en för mej betydande person häromdagen, vi pratade om hur dåligt jag faktiskt mått. Min beskrivning började med.
-Jag mådde så dåligt så jag kunde varken vara vaken eller sova. En mycket bra formulering på det hela kom vi fram till. Nästan så det var lite synd att jag inte hade de med i boken ;)
Hur som helst så är jag så långt i från den känslan som man möjligen kan vara just nu. Njutfullt är bara förnamnet liksom.
Rulla runt, rulla runt.


Stranden ja, nja det var ju inte supervarmt i vattnet, men upp till knäna gick jag. Lagom. Vi hängde med en glass och glatt busandebarn fyllde våra närhet. Samtal är viktiga och samtal har blivit livsnödvändigt för mej. Jag mår väldigt bra av att prata. Speciellt om saker som man inte just nu kan påverka, där när man får se tiden ann. Intressant och mycket hypotetiskt alltså.

Tanken slog mej först att vi skulle ta och gå på picknickkonserten i stan på kvällen, Caj Karlsson, Eldkvan och Caliaisa  skulle spela och vädret var ju på topp. Men ett mess om förfrågan om en löprunda förändrade en konsert till en svettig runda i löpskorna i stället. Härligt och vi var minsann inte sämre än att vi slog två flugor i en smäll, vi sprang till konsertplatsen, så lite gung och känsla av den mysiga aftonen fick vi.

Hem och avsurrade om det mesta startade vi grillen, grillad korv är helt klart underskattad. Men två mils cykling och 13 km löpning var aptiten stor. Myset fixad med salladsplockande, hela kostcirkeln ska med ;)
Efter det tabberaset stod sovning på schemat. Myset somnade omgående och jag angrep glasspaketen. Först la jag upp glass på en tallrik men jag ångrade mej kvikt. Singel som man är så får man ju äta direkt ur parketen. Vilket liv va ;)

Man måste kramas ibland ;)
Idag är en dag som jag bara ska njuta av. Kom inte i vägen för det gott folk.
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar