söndag 18 december 2016

Sonos....

God jul till mej :)


God morgon, eller not. Vaknade av kramp i vaden. Det är en grym smärta och svår att hantera i halvslumrande läge.
Jag bet ihop och väntade på att det skulle släppa.
En helnaken liten barnkropp kom och kröp ner till mej och att känna hennes kropp mot min läkte det mesta.

Vi tog det lugnt i bingen och filosoferade en stund. Sen var det träningsdags. Myset gick till undantaget. Jag frågade min mor om hur länge jag kunde vara ute. Ett par timmar blev svaret.
En del tränar armar och rygg eller mage och ben. Själv tränade jag berg.
Så underbart det var efter fyra dagar på löparbandet att ge sej ut på grusade vägar.
Jag träffade på lite kändisar på berget så jag stannade och samtalade en stund, men det var en kylig dag och jag ville inte bli för kall. Mössan hade jag glömt hemma.
Jag var pigg och stark vilket fick mej att funderade över hur mycket fysisk aktivitet jag skulle behöva för att känna mej trött. Att lugna mina muskler en aning.
Jag hoppas att tillfälle ska ges i jul att jag ska kunna ta mej ut på en tre milare och känna av om jag blir trött eller ej.
När jag nästan var hemma i byn igen mötte jag en liten kille som kramade mej och gav mej en puss på kinden. Jag blev självklart glad över det, det verkar som om det finns lite kärlek kvar i denna mörka värld trots allt. Vilket är skönt.
23 km in på löparkontot pang.
Jag öppnade dörren på undantaget och mitt första ord var tack.
Tack för att jag fick möjligheten att ge mej ut på berget med mina löparskor en underljuvlig lördagsmorgon.

Den här coolingen bor jag med ;)


Vi fräschade till oss och åt lunch sen körde vi till Kristianstad för lite investeringar i ljud. Funderingarna har gått att jag skulle köpa Sonos system och två play3, men nee, det duger inte. Hem kom vi med ett par femmor och 10 papp fattigare. Det var okej pris men vad som inte var ok var att jag blev lurad på 30 spänn på gula M:et. Sånt kan reta mej enormt. Sån är jag :)
Gällande högtalarna så frågade jag myset om vilken färg hon föredrog och jag var väl säker på att hon skulle gå på samma linje som jag och välja svart, men nepp hon ville ha vit. Attans med. Därför fick det bli en vit och en svart högtalare, Mmm vi är nog lite speciella i vår lilla familj ;) Men vi är rättvisa i alla fall.

Vi stötte ihop med en tandborst försäljare, hur ofta sker det? ja mej har det nog aldrig hänt. Han frågade mej i alla fall om jag hade en el tandborste, japp sa jag. Är du nöjd med den då var följdfrågan från snubben.
Jag visade mitt vackra leende och mina bländande vita tänder och sa: Skulle jag inte vara det med detta garnityret. Han förstod med ens att han inte skulle få kränga något till mej och besvikelsen såg total ut :)

Vi drog hem och det blev lite meck med att installera prylarna, jag är tekniskt handikappad. Radion fick jag att funka men inte övergången från Spotify. Morr. Men skam den som ger sej, efter lite efterforskningar så vips. Klart. Dom spelade vackert och högt. Gahh vad gott. Äntligen.
Kvällen bestod sen av dans. Vi hade skitkul myset och jag, vi har båda stora problem med takt och rytm. Det finns säkert något rätt och fel även i hur det är brukligt om hur man ska bete sej gällande dans men det skiter vi i och dansar på som vi vill. Vår dans är rätt för oss  ;)
Vi skrattade väldigt mycket och lyssnade på så mycket bra musik så vi var i extas innan vi avslutade vårt disco, alldeles försent.
Helt genomsur på bröst och rygg av svett. dusch två för dagen var ett faktum.


Jackson släng dej i väggen, här är Vilhelmsson ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar