lördag 9 juni 2018

Blått....

Mycket blåa nyanser ;)


En supermorgon. Jag kröp ner i Mollies säng och gosade in mej under hennes täcke. Där låg vi och vaknade upp ihop till en ny dag, Hon pillade mej lite i håret och klappade mej på armen med frågan om hur det kändes. Helt okej svarade jag.

Uppstigning och morgonbestyren sköttes undan. Hon hoppade i taxi och orden jag älskar dej kom från båda våra munnar innan jag stängde dörren till bilen. Det är en fin start på dagen det.

Jag attackstädade huset sen drog jag till stan för att träffa sjukgymnasten. Vi kollade rörligheten, och det var bättre än förväntat, endast 15 graders nedsättning. Jag har jobbat på bra helt enkelt. Vilket givetvis var mycket glädjande att höra.
Lycklig som en lärka körde jag hem igen och gick upp på berget med kamphundarna. Jag stötte åter på en huggorm. Jag måste ge mej själv lite beröm där, jag blir modigare och modigare. De fanns en tid när jag inte kunde se en orm på TV utan jag skrek rakt ut. Den tiden är förbi helt klart.

Hem med kamphundarna och i löparskorna, en liten skön tur mitt i solgasset resulterade i en massiv svettning. Den känslan är inte fel.

Jag hämtade upp myset på skolan och hon var sprudlande glad, dom hade varit i kyrkan och tränat inför skolavslutningen och efter det hade dom gått hem till en av fröknarna för lite mysande med glass och bus. Mollie har verkligen fått ett par riktiga toppenfröknar, tacksamheten är stor över det.

Eftermiddagen och kvällen innefattade vänhäng. Vi körde till en sjö och där låg vi pladask ett par timmar. Vi fortsatte sen med tacomys och kidsen åt fredagsgodis.
Vi vuxna hade mys i söderläge, jag med kaffe och min vän med en cider. Det var världsklass på den aftonen.....Lättlevt.
Myset och jag var inte hemma i palatset förrän halv elva på kvällen. Hua vilka nattsuddare ;)



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar